مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق آتش نشانی تهران خبرداد:

افزایش نگرانی از استفاده فوم غیر استاندارد در ساخت و سازهای جدید

عصر ساختمان:معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: استفاده از فوم غیر استاندارد در ساخت و سازهای جدید نگران کننده است چرا که مقاومت سازه در برابر حریق را به حداقل می‌رساند.

افزایش نگرانی از استفاده فوم غیر استاندارد در ساخت و سازهای جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس،محمود قدیری اظهار داشت: استفاده از ماده «پلی استایرن» به صورت فوم برای سقف در ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه در حالی متداول شدن است که هیچ گونه نظارتی بر استاندارد مواد آن و نیز نحوه اجرای آن در ساختمان وجود ندارد و این به معنای بالابردن ریسک وقوع حریق به دلیل استفاده از فوم غیر استاندارد است.

    قدیری اعلام کرد: وجود ویژگی‌هایی همچون بالابردن مقاومت سازه در برابر زلزله و نیز کاهش هدررفت حرارت سبب شده تا استفاده از فوم در سقف ساخت و سازها رایج شود اما نکته قابل تامل آن است که در ساخت و سازها از مواد غیر استاندارد پلی استایرن استفاده می‌شود و با وجود اهمیت نحوه اجرا، این موضوع به درستی اعمال نمی‌شود.

    معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: در زمان وقوع حریق به ویژه در ساختمان‌های بلند مرتبه آنچه در حفظ جان ساکنان نقش کلیدی را ایفا می‌کند، میزان مقاومت سازه در برابر حریق است اما سازمان آتش نشانی در خصوص این مسئله کلیدی اختیار قانونی ندارد و کنترلی هم بر آن صورت نمی‌گیرد.

    وی استفاده از فوم غیر استاندارد موجود در بازار ساخت و ساز را نگران کننده دانست و گفت: در صورت وقوع حریق استفاده از ماده غیر استاندارد سبب می شود تا بلافاصله مواد فاقد کیفیت خمیر شود و مقاومت سازه به حد پایینی برسد و این در حالی است که گاز تولید شده از سوخته شدن مواد غیر استاندارد، به عامل تهدید کننده جان ساکنان تبدیل می‌شود.

    قدیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر کنترلی بر استفاده از مواد استاندارد در سازه از سوی نیروهای آتش نشانی وجود ندارد و تنها نظارت مهندسان ناظر ساختمان بر کیفیت مواد استفاده شده لحاظ می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار