مدیران خودروعصر اعتبار

بت کلیا پاسخ داد:

شاه کلید قفل مسکن چیست؟

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به محدودیت منابع دولت، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با بررسی جوانب کار و تعیین سازوکارهای مشخص می تواند قفل ایجاد شده در بخش مسکن را باز کند.

شاه کلید قفل مسکن چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت در مسکن با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: دغدغه دولت در حوزه تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه با برداشت از صندوق توسعه ملی تا حدودی رفع خواهد شد.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید راهکاری های مختلفی در حوزه تامین مسکن در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به محدودیت منابع دولت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با بررسی جوانب کار و تعیین سازوکارهای مشخص می تواند قفل ایجاد شده در بخش مسکن را باز کند.

    تزریق منابع به بخش مسکن کاهش تقاضاهای انباشت شده در این حوزه را منجر می شود

    وی با تاکید بر اینکه تزریق منابع به بخش مسکن و کاهش تقاضاهای انباشت شده در این حوزه می تواند از رشد بیش از این حباب قیمت ها جلوگیری کند، تصریح کرد: تولید مسکن و ارایه تسهیلات برای خرید خانه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه دو اهرم بازدارنده رشد قیمت ها در بازار است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن عامل اصلی حبابی شدن نرخ ها در ماه های اخیر بوده است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا ارایه تسهیلات ارزان بهترین راهکار برای تامین مسکن بوده تا به این ترتیب توازن مناسبی نیز میان عرضه و تقاضا ایجاد کنند.

    بت کلیا همچنین با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، افزود: خوشبختانه تیم اقتصادی کشور راهکارهای مناسبی برای تنظیم نرخ مسکن در بازار اتخاذ کرده اند.

    دوره بازپرداخت وام مسکن افزایش یابد

    وی ادامه داد: امید است همزمان با کاهش سود تسهیلات مسکن سقف وام و دوره بازپرداخت آن نیز افزایش یابد تا به این ترتیب نظمی به بازار تزریق شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با عملیاتی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت بازار و تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو