مدیران خودروعصر اعتبار

اقساط وام مسکن چقدر کم شد؟+ جدول

عصر ساختمان- معاون وزیر راه: بخشنامه جدید وام مسکن تا اردیبهشت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

اقساط وام مسکن چقدر کم شد؟+ جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مشرق، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بخشنامه وام جدید مسکن تا پایان اردیبهشت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. در این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که با شرایط جدید، میزان اقساط وام مسکن برای هر نفر در مناطق غیر بافت فرسوده نسبت به قبل، بین 33 تا 67 هزار تومان و در مناطق بافت فرسوده بین 42 تا 85 هزار تومان کم می‌شود. همان گونه که در خبر دیروز صفحه 14 ملاحظه شد، شورای پول و اعتبار، در جلسه اخیر خود، نرخ سود تسهیلات مسکن در بافت فرسوده را از 8 به 6 و نرخ سود تسهیلات مسکن در دیگر مناطق را از 9.5 به 8 درصد کاهش داد تا اقساط وام مسکن، به قدرت خرید خریداران مسکن نزدیک‌تر شود.


    در این باره دیروز مدیر ارتباطات بانک مسکن اظهار کرد: پس از ابلاغ مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن توسط بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی آن تدوین و به شعب ابلاغ خواهد شد. مسعود ایزدی تصریح کرد: قطعاً متقاضیان و دارندگان امتیاز صندوق پس‌انداز یکم که هنوز از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، مصوبه شامل حالشان خواهد شد، اما این مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات شامل حال افرادی که از این تسهیلات استفاده و یک قسط پرداخت کرده‌اند، نمی‌شود.

        بیشتر بخوانید
        خانه گران می‌شود؟+ نمودار

    از سوی دیگر عشایری، معاون راه و شهرسازی با بیان این که هم اکنون موافقت این شورا برای کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده به صورت رسمی به بانک‌ها ابلاغ نشده است،گفت: با توجه به مذاکرات انجام گرفته، ابلاغیه رسمی این دستور تا پایان اردیبهشت به بانک‌ها ارسال و به محض این اتفاق اجرایی خواهد شد.


    اقساط وام مسکن با نرخ‌های جدید چقدر خواهد شد؟


    با توجه به تصمیمات جدید، مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید، تغییر میزان اقساط وام در شرایط جدید نسبت به شرایط قبلی است. بگذارید ابتدا شرایط وام مسکن یکم را یک بار مرور کنیم. بر اساس آیین نامه این صندوق، شما با سپرده گذاری هر مبلغی در بانک مسکن در قالب صندوق پس‌انداز یکم، بعد از شش ماه به همان میزان (و بعد از یک سال) دو برابر وام دریافت می‌کنید. نرخ سود وام هم اینک برای خرید خانه در مناطق بافت فرسوده، 6 درصد و در مناطق دیگر، 8 درصد است. وام این صندوق ویژه خانه اولی هاست که بازپرداخت اقساط وام آن حداکثر 12 ساله است. همچنین برای زوجین به میزان دو برابر، بر روی یک پلاک ثبتی نیز پرداخت می‌شود.


    آیین نامه این صندوق تصریح کرده است که حداکثر مبلغ وام در شهر تهران، 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت، 60 میلیون تومان و در شهرهای دارای کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، 40 میلیون تومان است که در این زمینه، سپرده گذاران برای بهره مندی از این میزان وام باید در تهران 40 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت (مانند مشهد) 30 میلیون تومان و در دیگر شهرها 20 میلیون تومان را به مدت یک سال سپرده گذاری کنند..

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار