مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد:

تلاش برای پرداخت عمده مطالبات پیمانکاران در سه ماهه اول سال جاری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از سیاست‌های سازمان را پرداخت به موقع پیمانکاران و مشاوران و بخش خصوصی طرف قرارداد قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا سه ماهه سوم سال‌جاری بخش اعظم مطالبات پرداخت شود.

تلاش برای پرداخت عمده مطالبات پیمانکاران در سه ماهه اول سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست هم‌اندیشی سیاست‌های بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال 97 با حضور معاون وزیر راه‌وشهرسازی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور، رؤسا و مسئولین تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در تهران برگزار شد.
    در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ارائه بحثی از سلسله درسهایی از قرآن پیرامون ارزش و منزلت خدمت به مردم در قرآن کریم و جایگاه معنوی و اخروی آن نزد پرودگار سبحان به ویژه خدمت در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و به مردم به حاضران و مدیران توصیه‌هایی برای قدرشناسی نعمت و توفیق خدمتگزاری را داشتند و پیش از سخنان وی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصری امام جماعت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیحاتی از فعالیت‌های سازمان در زمینه اقامه نماز و نمازخانه‌های بین‌ر اهی ارائه نمود.
    بر اساس این گزارش در این همایش، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به این که مجموع اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در مرکز و استانها در سال باید یک نگاه اقتصادی داشت و چون وظیفه ذاتی ما خدمت است چنانچه این خدمت مورد رضایت مردم قرار گیرد قطعاً رضایت از مجموعه سازمانی، وزارتخانه و دولت برقرار خواهد شد.
    وی آنالیز نمودن داشته‌ها و خواسته‌ها و مطالبات هموطنان را برای ادامه خدمت یک ضرورت برشمرد و افزود: با امکانات در اختیار و با خرد جمعی باید به خواسته‌های مردم اندیشید و برآورده کردن آنها با کیفیت و اصولی تلاش نمود.
    حسن‌نیا بخش خصوصی همکار سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را به جهت فعالیت‌های اقتصادی یک رکن اصلی خواند و ادامه داد: همراهی فعالان بخش را به جهت نگاه و نقش آنها در اقتصاد کشور باید ارج نهاد و برای جلب همکاری بیشتر آنها برنامه داشت. وی از مدیران خواست تا با برگزاری جلسات درون استانی با متصدیان و مسئولین امر و پیگیری از شورای برنامه‌ریزی استانها جهت اخذ اعتبارات بخش، بیش از گذشته جدیت داشته باشند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی، ایمنی راهها را از مهمترین برنامه‌های سازمان دانست و گفت: در برخی از آزادراهها و بزرگراه‌های کشور تعداد تصادفات و تلفات قابل تأمل است لذا باید وضع موجود را بازنگری کرد و به لحاظ کیفی تغییر اساسی در آنها ایجاد کرد.
    حسن‌نیا یکی از سیاست‌های سازمان را پرداخت به موقع پیمانکاران و مشاوران و بخش خصوصی طرف قرارداد قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا سه ماهه سوم سال‌جاری بخش اعظم مطالبات پرداخت شود.
    این گزارش می‌افزاید داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ضمن اظهار امیدواری از تعامل بیشتر و متقابل با مدیران ورؤسای تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سال‌جاری، افزود: رویکرد ما در این سازمان برگزاری نشست‌های مشترک فصلی با مسئولین اصناف و رؤسای تشکل‌های صنفی است، و به تبع از این موضوع در ادارات کل استانی با مجموعه فعالان استانی خواهد بود لذا باتوجه به اهمیتی که در امر سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای در کشور وجود دارد و بیش از 90 درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کشور در بستر حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد. ضرورت دارد که تعامل و هماهنگی بخش حاکمیتی با فعالان بخش خصوصی بیش از هر زمان گره زده شود.
    وی خاطرنشان کرد: مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها می‌بایست نشست‌های مشترکی با تشکل‌های صنفی برگزار کنند و با دریافت نقطه‌نظرها و پیشنهادها، به مطالب و مباحث ارایه شده، رسیدگی نمایند.
    حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیگر سخنران این نشست بود که رسیدگی دقیق و شفاف‌سازی قراردادهای پیمانکاری و مشاوره‌ای پس از طرح ادغام راهداری که در دست اقدام است به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سازمان و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و ادامه داد: روشن شدن مطالبات بخش عمرانی و راهداری همچنین پیگیری و اقدام لازم جهت شفاف‌سازی از دغدغه‌های اصلی سازمان است که در حال انجام است. وی اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی رویه‌های راه در سال‌جاری با عملیات کم هزینه و پرسود مانند قیرپاشی و سایر روش‌ها را جز اولویت‌های برنامه حوزه راهداری یاد کرد.
    در ادامه مباحث این نشست مهران قربانی عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به 7 اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل فعالیت‌ها و تلاش‌های ادارات کل استانی در حوزه ایمنی را بسیار مهم و با ارزش قلمداد کرد و گفت: راه ایمن‌تر، خودروی ایمن‌تر، استفاده کنندگان ایمن‌تر، نظارت و اعمال قانون قوی‌تر، سیستم‌ امداد و نجات مؤثرتر به عنوان پنج دستورالعمل جهانی است که باید به طور جدی در کشور به آن پرداخت و موضوع آموزش در کشورهای در حال توسعه خیلی تأثیر فوری را نخواهد داشت. وی استفاده از آمارها و آسیب‌های شناخته شده در پیشبرد برنامه‌های مدیریتی یک ضرورت دانست و افزود: در حوزه‌ی ایمنی باتوجه به کمبود اعتبارات چاره‌ای نیست که مدیریت هزینه جدی تلقی گردد.
    محمد نوری مدیر حراست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با سخنانی درخصوص تغییر روند رسانه‌ای، مسائل اقتصادی و اجتماعی، همراهی و هوشیاری مردم عزیز در ثبات امنیت کشور را قابل ارزش توصیف کرد و نظارت مستمر را به عنوان پیشگیری مهم برشمرد.
    در ادامه این نشست جمعی از مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانها، برگزاری این جلسات را در جهت ارتقای تعاملات بخش دولتی و خصوصی درخصوص اجرای سیاستها، اهداف و برنامه‌های توسعه راهداری و حمل‌ونقل مؤثر دانستند.​​
    براساس این گزارش الزام هماهنگ‌سازی سیاستهای اجرایی سازمان در سراسر کشور، در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و توجه به منابع و اعتبارات موجود در جهت اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده و یا در دست اجرا،‌ اصلاح چارت تشکیلاتی ادارات کل استانها و رفع مشکلات موجود به ویژه بعد از تغییرات و ادغام صورت گرفته، تأمین منابع اعتباری در جهت اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها و همچنین تأمین و پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد پروژه‌های سازمان از جمله مواردی بود که از سوی مدیران کل استانها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    این گزارش حاکی است تأکید بر انجام هماهنگی‌ها و تعاملات لازم بین دستگاه‌ها و سازمانهای ذی‌ربط در سطح استان درخصوص ارتقای فرهنگ ترافیکی که در نهایت منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن می‌شود موضوعی بود که در این نشست از سوی برخی مدیران کل استانی به ویژه استانهای پرتصادف مطرح شد.
    در بخش دیگری از این نشست، عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، گل‌پاگون دبیر کانون انجمن‌های صنفی مؤسسات و شرکت‌های ‌حمل‌ونقل جاده‌ای کالای داخلی کشور، خادمی‌زاده رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر کشور، جلیله‌وند رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل سنگین (بوژی‌داران)، حاج‌ محمدعلی مدیرعامل اتحادیه تعاونی سواری کرایه‌های کشور، کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور، جاوید رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران، مؤمنی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مسافربری و خانبلوکی رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان ترابری جاده‌ای کالای داخلی کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل بار کشور طی سخنانی به مسائل بخش، برنامه‌های کلان و فعالیت‌های بخش خصوصی به عنوان همراهان حاکمیت، همچنین برخی از مشکلات مبتلابه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و رانندگان پرداختند و نظرها و پیشنهادهای خود را درخصوص ارتقای بهره‌وری از طریق تعامل بیشتر و افزایش اختیارات مدیران اصناف و تشکل‌های صنفی ارایه کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار