مدیران خودروعصر اعتبار

گره کور تسهیلات دهی در بخش مسکن کجاست؟

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت حذف شرط سپرده گذاری یک ساله برای پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: همکاری بانک ها در تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم ضروری است.

گره کور تسهیلات دهی در بخش مسکن کجاست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی  با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، گفت: این اقدامی در راستای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش شرط های اخذ تسهیلات مسکن باید آسان شوند، افزود: در حال حاضر ارایه تسهیلات منوط به سپرده گذاری 40 میلیون تومان در نزد بانک ها است.
    پیش شرط های اخذ تسهیلات مسکن باید تسهیل شود

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قلیلی از متقاضیان اخذ تسهیلات مسکن توانایی سپرده گذاری دارند، بنابراین این نوع تسهیلات دهی نمی تواند تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه حذف قید سپرده گذاری برای اخذ تسهیلات مسکن باید در دستور کار دولت قرار گیرد، افزود: دغدغه بسیاری از  مردم در خصوص اینکه ارزش پول آن ها پس از سپرده گذاری یک ساله به شدت کاهش پیدا می کند، مانع تمایل مردم برای استفاده از این تسهیلات شده است.

    شرایط حمایتی دولت از متقاضیان مسکن نیازمند تعدیل است

    رضایی با بیان اینکه شرایط حمایتی دولت از متقاضیان مسکن نیازمند تعدیل است، گفت: دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید تلاش بیشتر کرده و به تسهیل پیش شرط ها برای ارایه وام اقدام کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن را یکی دیگر از ملزومات تسهیل شرایط متقاضیان دریافت وام خواند و تصریح کرد: تعیین اقساط ماهانه وام مسکن متناسب با درآمد افراد نیز یکی دیگر از شاخص های مهم در این زمینه است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت همکاری بانک ها در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن، یادآور شد: لازمه همراهی بانک ها تامین منابع و افزایش سرمایه آن ها است که دولت باید به این موضوع هم توجه کند./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی