مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

نوسانات ارزی ریسک سرمایه گذاری در ساختمان را کاهش داد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در یک سال گذشته نرخ مسکن از آمار معاملات آن پیشی گرفته است، گفت: نوسانات ارزی ریسک سرمایه گذاری در بخش ساختمان را کاهش داده است.

نوسانات ارزی ریسک سرمایه گذاری در ساختمان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی  با اشاره به وضعیت بازار مسکن در یک سال اخیر، گفت: از فروردین ماه سال 96 تا مدت مشابه سال جاری روند رو به رشد نرخ مسکن، بیش از معاملات در این بازار  بود.

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسانات ارزی و کاهش نرخ سود بانکی از موضوعاتی بوده که به تدریج بر  رشد قیمت مسکن تاثیر گذاشده است، افزود: متاسفانه در پی رکود ایجاد شده در بخش مسکن در 3 تا 4 سال اخیر سازه های ایجاد شده نیز به علت رکود معاملاتی و تورم قیمتی بدون متقاضی رها شده اند که بخش اعظمی از خانه های خالی در کلانشهرها در این وضعیت به سرمی برند.

    رکود چند ساله یکی از دلایل رشد قیمت ها در بازار مسکن

    وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل رشد قیمت ها در بخش مسکن رکود چند ساله بازار و پس از آن تورم بوده است، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای مسکونی ساخته شده در دوران اوج گیری رکود اکنون به علت تورم قیمتی بدون متقاضی هستند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هدایت سرمایه ها به سمت بازار مسکن در پی برخی سیاست گذاری ها از جمله کاهش نرخ سود بانکی به بزرگ تر شدن حباب قیمتی در این بازار کمک کرد، گفت: حجم بالای خانه های بدون متقاضی و همچنین واحدهای مسکونی خالی اجازه نمودار شدن تعداد معاملات در بخش مسکن را نمی دهد.

    بی اطمینانی به ثبات نرخ ارز سرمایه گذاری در بخش مسکن را توام با ریسک کرده است

    افضلی با تاکید بر اینکه مدت زمان مشخصی برای ملموس شدن نرخ مسکن در پی نوسانات ارزی و همچنین سایر مولفه ها نیاز است، افزود: متاسفانه با توجه به اینکه هنوز اطمینانی به ثبات نرخ ارز در بازار ایجاد نشده از این رو سرمایه گذار در بخش مسکن حاضر به ریسک نیست.

    وی ادامه داد: ایجاد ثبات در نرخ ارز به فرار سرمایه از بازار ارز و سکه و هدایت آن به بخش مسکن منجر خواهد شد که این هدایت نقدینگی رونقی را در بخش صنعت ساختمان ایجاد خواهد کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نظارت بر بازار از حیث کنترل نرخ مسکن ضروری بوده زیرا بی توجهی به آن تبعات بسیاری برای اقتصاد خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو