مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پای مسکن همچنان می لنگد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را برای بهبود وضعیت بازار لازم خواند و گفت: این مولفه باید با پیش شرط های دیگری همچون افزایش زمان بازپرداخت اقساط و رشد سقف وام همراه شود.

پای مسکن همچنان می لنگد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش 1.5 درصدی سود پرداختی تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، گفت: هر چند این اقدام خوبی است اما برای ساماندهی به آشفته بازار مسکن کافی نیست.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهبود وضعیت مسکن نیازمند مولفه های بیشتری است، افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکی از مسیرهای منتهی به بهبود وضعیت بازار است.
    وام مسکن

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر از ظرفیت صندوق پس انداز یکم مسکن متقاضی وجود دارد، تصریح کرد: تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم با اخذ تسهیلات لازم است در غیر این صورت انباشت تقاضا مشکلات بیشتری را برای این بخش رقم می زند.

    کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به نفع خانه اولی ها است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متقاضیان اخذ تسهیلات از صندوق پس انداز یکم با کاهش 1.5 درصدی نرخ سود وام تمایل بیشتری برای خانه دار شدن با این روش خواهند داشت، گفت: باید بدانیم که این موضوع به تنهایی نمی تواند مسکن را از رکود خارج کرده و به بهبود شرایط منجر شود.

    یارمحمدی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات بیشترین تاثیر را در افزایش قدرت خرید خانه اولی ها ایجاد می کند، افزود: دولت برای تاثیرگذاری بیشتر تسهیلات دهی بر بازار مسکن باید مولفه های دیگری همچون افزایش زمان بازپرداخت اقساط را در پیش بگیرد.

    وی با بیان اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن از دیگر عوامل بهبود وضعیت بازار است، تصریح کرد: بهبود وضعیت بازار مسکن با افزایش توان مالی متقاضیان می تواند بازار معاملات مسکن را رونق بدهد.

    بازار مسکن شناور است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به شناور شدن بازار مسکن لازم است اقدامات توامانی برای ساماندهی آن و خروج از رکود تورمی در دستور کار قرار بگیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن آشفتگی ایجاد کرده از این رو لازم است دولت با تقویت عرضه و افزایش توان مالی متقاضیان این دو را به یکدیگر نزدیک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو