مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس بازار مسکن:

نبود مدیریت عامل شکاف قیمتی مسکن بین مناطق مختلف پایتخت

عصر ساختمان- کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه فاصله ایجاد شده بین قیمت مسکن در شمال شهر و جنوب آن غیرمنطقی و فاحش است، گفت: نبود مدیریت واحد و عدم وجود متولی مشخص در این حوزه وجود چنین تفاوت قیمتی را توجیه کرده است.

نبود مدیریت عامل شکاف قیمتی مسکن بین مناطق مختلف پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، هر ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان و زمان نقل و انتقالات شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم که این رقم در مناطق مختلف پایتخت متفاوت است و حتی مسئولین نیز دلیل قابل قبولی برای آن ندارند.

    براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری، 4 هزار و 796 فقره معامله به ثبت رسید که بیشترین تعداد در منطقه 5 تهران با 648 فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه 9 با تنها 54 معامله بوده است.

    در این میان گرانترین منطقه پایتخت در مدت فوق منطقه یک با میانگین متری 11.7 میلیون و ارزانترین آن منطقه 18 با متوسط هر متر 2.6 میلیون تومان اعلام شده است.

    با این وجود میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه یک تهران در اسفند ماه سال گذشته، 12 میلیون و 170 هزار تومان بود که حدود 300 هزار تومان در هر متر مربع با کاهش قیمت مواجه شده ایم. ولی متوسط قیمت مسکن در منطقه 18 تهران در اسفند ماه سال قبل (به عنوان ارزانترین منطقه پایتخت) متری 2 میلیون و 380 هزار تومان بود که در فروردین سال جاری نسبت به ماه قبل از آن (اسفند 96) افزایشی در حدود 200 هزار تومان داشته است.

    به علاوه در فروردین ماه امسال، 4 هزار و 796 فقره معامله به ثبت رسید که بیشترین تعداد در منطقه 5 تهران با 648 فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه 9 با تنها 54 معامله بوده است.

    همچنین میانگین قیمت مسکن در تهران 5 میلیون و 584 هزار تومان محاسبه شده است که در این میان منطقه 1 پایتخت با متوسط قیمت 11 میلیون و 773 هزار تومان گرانترین منطقه تهران محسوب می‌شود. ارزانترین منطقه نیز منطقه 18 با میانگین قیمتی 2 میلیون و 638 هزار تومان تعیین شده است.

    در این رابطه کحسن عدالت خواه کارشناس بازار مسکن بیان کرد: با توجه به اینکه مصالح به کار رفته در ساختمان‌های شمال شهر با جنوب شهر هیچ‌تفاوتی نداشته و تنها در برخی آیتم‌های نازک کاری و تزئینی برخی سلیقه‌ها اعمال می‌شود تفاوت نرخ‌ها در مناطق مختلف شهر تهران قابل پذیرش نیست.

    وی با تاکید بر اینکه فاصله ایجاد شده بین قیمت مسکن در شمال شهر و جنوب آن غیرمنطقی و فاحش است، تصریح کرد: نبود مدیریت واحد و عدم وجود متولی مشخص در این حوزه وجود چنین تفاوت قیمتی را توجیه کرده است.

    براساس این گزارش، حال باید منتظر ماند و دید با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان مسئولین چه مدیریتی بر روند قیمت‌ها در مناطق مختلف خواهند داشت و یا بازهم همانند هر ساله شاهد شکاف عظیمی بین قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار