مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

ثبت یکصد هزار ساخت و ساز غیررسمی در سراسر کشور

برنامه ریزی برای میادین

عصر ساختمان: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر یکصد هزار ساخت و ساز غیررسمی در سراسر کشور را شناسایی کرده ایم که بر مبنای مجوز شهرداریها و شوراها صاحبان آنها نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده اند.

ثبت یکصد هزار ساخت و ساز غیررسمی در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از موج، محمود حجتی با حضور در دویست و چهل و سومین جلسه علنی از شورای اسلامی شهرتهران تصریح کرد: پیش از این دغدغه های زیادی در رابطه با اراضی طبیعی میان شهرداریها و منابع طبیعی وجود داشت که با واگذاری مسئولیت ها به شهرداریها شاهد حل این مشکلات هستیم.
    وی افزود: مسئولیت بهره برداری از اراضی و پارک ها به شهرداریها واگذار شده اما آنها امکان دخل و تصرف در اراضی را ندارند و این زمین ها به صورت امانی در اختیار شهرداریها قرار گرفته است.
    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت میادین میوه و تره بار در شهر تهران خاطر نشان کرد: پیش از این بر اساس قوانین و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت میادین میوه و تره بار بر عهده وزارت جهاد بود اما بعد از دخالت های شوراها و شهرداریها اکنون این مسئولیت از وزارت جهاد گرفته شده است.
    وی ادامه داد: باید سازوکاری به منظور همکارهای مشترک میان وزارت جهاد و شهرداری تهران ایجاد شده تا پس از آن مشکلات موجود در این حوزه از میان رود.
    حجتی با اشاره به سود قابل توجه واسطه ها از فروش اقلام مختلف میوه و صیفی اذعان کرد: تنها 30 درصد از سود فروش میوه و سبزیجات به دست تولیدکننده می رسد و 70 درصد باقیمانده سودی است که واسطه ها و حاملان این میوه و صیفی جات به دست می آورند.
    وی ادامه داد: به دلیل رفاه حال مصرف کنندگان و همچنین تولیدکنندگان باید فاصله بین تولید و توزیع میوه کاهش یابد.
    وزیر جهاد کشاورزی مشکلات مرتبط با حریم را معضل اساسی شهر تهران دانست و بیان کرد: در بسیاری از مواقع در مباحث مرتبط با حریم دست ما نیز در وزارت جهاد کوتاه است و توان حل مشکلات را نداریم.
    حجتی با اشاره به نمونه ای نادر از تعیین حریم در یکی از شهرهای کشور تصریح کرد: در شهری با جمعیت 80 هزار نفر 170 هزار برابر منطقه قانونی حریم تعریف شده و اکنون هیچ ارگان و نهادی پاسخگوی این اتفاق نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار