مدیران خودروعصر اعتبار

ایران و کره‌جنوبی کارخانه فولاد احداث می‌کنند

عصر ساختمان:شرکت پوسکوی کره جنوبی اعلام کرد یادداشت تفاهمی را با یک شرکت ایرانی برای احداث مشترک کارخانه فولادسازی در ایران منعقد کرده است.

ایران و کره‌جنوبی کارخانه فولاد احداث می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری آسیا گلف آنلاین، شرکت پوسکوی کره جنوبی اعلام کرد، این شرکت یادداشت تفاهمی را با شرکت فولادسازی پارس کهن دیار پرشین استیل ایران برای احداث مشترک یک کارخانه فولادسازی در ایران با استفاده از تکنولوژی فینکس این شرکت منعقد کرد.

    چهارمین شرکت بزرگ فولادسازی جهان اعلام کرد، ساخت مجتمع تولید فولاد فینکس حدود 1.6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و این مجتمع که در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار احداث خواهد شد، از ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون تن فولاد برخوردار خواهد بود. گروه مهندسی و ساخت و ساز پوسکو ساخت این کارخانه را بر عهده خواهد داشت.

    در جریان نشست مجمع تجاری ایران و کره که روز دوشنبه در تهران برگزار شد، پوسکو انرژی، شرکت تابعه پسکو نیز یادداشت تفاهمی را با شرکت پارس کهن دیار پرشین استیل برای ساخت یک نیروگاه 500 مگاواتی با استفاده از گاز اضافی تولید شده از کارخانه فولاد، به امضا رساند.

    این شرکت همچنین با همکاری شرکت نیروی برق کره یک تاسیسات نمک زدایی در نزدیکی این کارخانه احداث خواهد کرد که ظرفیت نمک زدایی روزانه 60 هزار تن آب دریا را خواهد داشت.

    سخنگوی شرکت پوسکو گفت: «سپتامبر گذشته، ما یادداشت تفاهمی را با همتای ایرانی مان امضا کرده بودیم و توافق امروز تنها به منزله نهایی کردن این پروژه 1.6 میلیارد دلاری بود... ما همچنان به تلاش سرسختانه ادامه خواهیم داد تا این طرح را در زمان برنامه ریزی شده تکمیل نماییم.»

    به محض لغو تحریم های آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران در ماه ژانویه، شرکت پوسکو سریعا کار احداث کارخانه فینکس را از سر گرفت.

    بر اساس این توافق، پوسکو 8 درصد سرمایه گذاری این طرح و انتقال تکنولوژی فولاد سازی به طرف ایرانی را عهده دار شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار