مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری مطرح کرد:

رشد سپرده گذاری بعد از کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه تا مشارکت مردمی رخ ندهد طرح بازآفرینی شهری موفق نخواهد شد گفت: طرح بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های ناکارآمد ۹ بعد دارد که تنها یک بعد آن مربوط به نوسازی و بهسازی مسکن است.

رشد سپرده گذاری بعد از کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، هوشنگ عشایری با بیان این که اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع، جریان سازی و شبکه سازی برای مشارکت مردمی است افزود: تا مشارکت مردمی رخ ندهد طرح بازآفرینی شهری موفق نخواهد شد.

    عشایری با بیان این که اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع، جریان سازی و شبکه سازی برای مشارکت مردمی است افزود: صدا و سیما در این خصوص نقش بسیار مهمی می‌تواند ایفا کند و ظرفیت بزرگی برای تشویق مردم و آگاه سازی مردم برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری دارد.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: طرح بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های ناکارآمد 9 بعد دارد که 6 بعد آن غیر کالبدی و در راستای توان افزایی فرهنگی و اجتماعی مردم محله‌هاست.

    عشایری گفت: فقط یک بعد از این 9 بعد طرح، مربوط به نوسازی و بهسازی مسکن است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در این طرح در وهله اول توجه به عنصر کلیدی محله (مکانی که مورد توجه مردم و یا جایی است که مردم آنجا گردهم جمع می شوند مثل مساجد، حسینیه‌ها، پارک ها و ...) مورد توجه مجریان طرح خواهد بود.

    عشایری گفت: با اعلام آغاز این طرح دولت و اعلام کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم، میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم  ظرف 2 ماه به 400 هزار نفر رسیده است.

    * نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:مشوق‌های کافی برای بخش خصوصی در بازآفرینی شهری هنوز فراهم نشده

    مجید کیانپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: مشوق‌های کافی برای بخش خصوصی در جهت مشارکت در طرح بازآفرینی شهری هنوز فراهم نشده است.

    کیانپوز افزود: سرمایه گذار درپی ارزش افزوده مناسب برای سرمایه گذاری و کارش است و باید با مشوق های مالیاتی، کاهش عوارض شهرداری و تسهیلات ارزان و با نرخ های 4 و 2 درصد، از جمله تسهیلات ودیعه مسکن و ... او را به سرمایه گذاری در طرح تشویق کرد.

    *عضو هیئت علمی دانشگاه:هنوز نمود واقعی بازآفرینی شهری را در بازار مسکن نمی بینیم

    مهدی روانشادنیا عضو هیئت علمی دانشگاه نیز گفت: به رغم تاکید دولت بر بحث بازآفرینی شهری هنوز نمود واقعی آن را در بازار مسکن نمی بینیم.

    این کارشناس افزود: موضوعی که بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را برای مردم مطلوب می‌کند فقط بحث تسهیلات نیست باید به موارد دیگر از جمله سرانه خدمات محله و مواردی مثل ترافیک و آلودگی هوا هم توجه کرد که بسیار بر انتخاب یک محله برای زندگی تاثیر می گذارد.

    روانشادنیا گفت: دولت در این حوزه نقش چندانی ندارد و باید برای سرمایه گذاران و مردم مطلوبیت سرمایه گذاری و زندگی با کیفیت ایجاد شود تا طرح به سرانجام مناسب برسد.

    این کارشناس افزود: ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت و واگذاری بدون تاخیر و به موقع آنها نیز مهم است، زیرا در گذشته تاخیر طولانی در واگذاری واحدهای بازسازی شده، موجب دلزدگی مردم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار