مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ارائه برنامه نخستین کاندیدای شهرداری تهران

عصر ساختمان- یکی از کاندیداهای شهرداری تهران برنامه های خود را در صحن علنی ارائه کرد.

آغاز ارائه برنامه نخستین کاندیدای شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، جلسه علنی روز یکشنبه که اختصاص به ارائه سه کاندیدای شهرداری تهران دارد از دقایقی قبل آغاز شده و حجت الله میرزایی معاون امور برنامه ریزی شهرداری در حال ارائه برنامه است.

    پیش از آغاز جلسه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با تایید انصراف انصاری لاری گفت: وی به صورت تلفنی استعفای خود را با من در میان گذاشت و دلیل کناره گیری او مشکلات شخصی بوده است.

    حجت الله میرزایی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه هشت ماه از ورود من به شهرداری می گذرد، گفت: تهران به دلیل ویژگی هایی که دارد در معرض خطرها و فرصت هایی قرار دارد.

    وی ادامه داد:  تهران مرکز فرصت های ملی است و 60 درصد پژوهش ها و تحقیقات ملی در تهران انجام می شود.

    میرزایی با بیان اینکه تهران با چند مشکل و مساله و موضوع کلیدی رو به رو است گفت: نخستین آن عدم انسجام اجتماعی است و 60 درصد مردم، بی تفاوتی مردم تهران نسبت به هم را این مساله عنوان کردند.

    تهران به 200 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت نیاز دارد

    در ادامه جلسه ارائه برنامه حجت الله میرزایی، وی با انتقاد از وضعیت مالیه  شهر تهران گفت: تهران سهم کمی از روش های مدرن تامین مالی دارد و اقتصاد تهران اقتصادی کلنگی بر مبنای ساخت و ساز و نوسازی دائمی است.

    میرزایی تاکید کرد: وضعیت مالیه تهران به شدت سنتی و غیرمتنوع است در حالی که تهران برای افق 1402 و حل مشکلات و توسعه نیاز به 200 هزار میلیارد تومان دارد.

    وی با بیان اینکه شهرفروشی بسیاری از بنیان های شهر تهران را ویران کرده، گفت: در حال حاضر تهران شهری بی هویت و بی خاطره است که آینده آن پیش فروش شده است.

    وی با اشاره به اینکه از سه دهه پیش فروش تراکم به عنوان یک ابزار ساده برای تامین منابع آغاز شد، گفت: این نظام مالیه باعث شده باغ ها را بفروشیم تا منابع مالی برای اداره شهر را تامین کنیم.

    میرزایی تاکید کرد: عمر بناها در تهران به کمتر از 20 سال رسیده و تهران رکورددار استفاده از سنگ در کشور بوده، این یعنی تهرانی ها در قرن بیستم به بزرگترین قوم کوچ ترین تبدیل شده اند و تهران به کارگاهی تبدیل شده که جای زندگی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار