مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها اعلام کرد

۷۰۰ میلیارد تومان از ایر‌لاین‌ها طلبکاریم

فرسودگی زیرساخت‌ فرودگاهی به دلیل نبود اعتبار

عصر ساختمان : مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی بابت ارائه خدمات طلب داریم، اما ایرلاین‌ها اهتمامی برای پرداخت بدهی ندارند.

۷۰۰ میلیارد تومان از ایر‌لاین‌ها طلبکاریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، رحمت‌الله مه‌آبادی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول مدیریت آسمان ایران شهر به عنوان نمای ایران شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس، طلب شرکت فرودگاه‌های کشور از ایرلاین‌های داخلی را بابت خدمات فرودگاهی و عوارض بلیت 700 میلیارد تومان اعلام کرد.

    وی ‌گفت: متاسفانه ایرلاین‌ها در پرداخت بدهی‌ خود جدیت خاصی ندارند و این کم‌کاری آنها به مردم زیان می‌زند.

    مه‌آبادی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور درآمد-هزینه‌ای و غیرانتفاعی است و ما به جز فضا امکان سرمایه‌گذاری در هیچ جا را نداریم.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ‌گفت: عدم پرداخت مطالبات و سیاست‌های اقتصادی و تکلیفی برای برخی بنگاه‌های دولتی موجب شده است، توان توسعه تضعیف شود و سال آینده فرودگاه‌های کشور با مشکلات جدی مواجه خواهند بود.

    * فرسودگی زیرساخت‌های فرودگاهی به دلیل نبود اعتبار

    مه‌آبادی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در حوزه‌های اقتصادی و قانونگذاری شرکت فرودگاه‌ها را یاری کنند، گفت: امروز به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و استانداردسازی آنها هستیم، چون زیرساخت‌های ما فرسوده است و دولت باید از این بخش حمایت مالی کند.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اظهار داشت: کمبود منابع زیرساخت‌های ما را فرسوده کرده است و عدم توجه به این بخش، صنعت فرودگاهی را گلوگاهی برای توسعه در پساتحریم می‌کند.

    * کوتاه شدن مسیر‌ هوایی و صرفه‌جویی 40 میلیارد تومانی سوخت در 5 مسیر داخلی

    وی گفت: کوتاه‌سازی راه‌های هوایی انجام شده است و ایرلاین‌ها فقط در 5 مسیر داخلی سالانه 40 میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت خواهند داشت.

    ‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تاکید کرد: با عبور فقط 30 پرواز در روز، 350 میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت با کوتاه شدن مسیرهای هوایی رخ می‌دهد.

    *‌ اجرای 700 میلیارد تومان طرح عمرانی در فرودگاه‌های کشور

    مه‌آبادی بیان کرد: کشور ایران بین دو منطقه پر ترافیک هوایی آسیا پاسیفیک و اروپا قرار دارد و در واقع قلب ارتباطی دنیا است.

    وی ادامه داد: در راستای توسعه ظرفیت فرودگاهی کشور و مدیریت آسمان ایران شهر 3 فاز طراحی شد که فاز اول افتتاح شد؛ فاز اول ‌نمای ایران‌شهر است که از واژه ناوبری ماهواره‌ای برداشت شده است.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال طرح‌های تحولی در صنعت افتتاح شد، گفت: طبق سیاست‌ها، پروژه مدیریت آسمان ایران‌شهر در 3 فاز اجرایی می‌شود.

    مه‌آبادی در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: اجرای ماده 161 قانون پنجم توسعه جهت استفاده از سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای از اهداف این پروژه است.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه ظرفیت فضا و ارتقای ایمنی حمل و نقل هوایی هستیم، گفت: ترافیک ما در منطقه سالانه رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

    وی با تاکید بر اینکه ایران چهارراه ترانزیتی دنیا و قلب عالم است، گفت: استفاده از فضا صرفاً داشتن موقعیت نیست، بلکه باید این فضا را رقابتی کنیم. مثلاً باید در بخش تعرفه به گونه‌ای عمل کنیم که به جایگاه مناسب برسیم.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با تاکید بر اینکه ایران در سال‌های اخیر مقام اول رشد در ترافیک هوایی را داشته است، گفت: امروز در حوزه ساختار فضا (راه هوایی) 6 مسیر بین‌المللی بر مبنای RNAV1 برای اولین بار در کشور افتتاح می‌شود، همچنین 9 مسیر داخلی و بین‌المللی بر مبنای RNAV5 افتتاح می‌شود، ضمن آنکه طرح افزایش سکتورهای (بخش) مرکز کنترل از 7 سکتور به 11 سکتور با افتتاح 2 سکتور جدید عمی شد.

    وی گفت: در حوزه دستورالعملی، اصلاح توافقنامه‌های تبادل ترافیک هوایی با 8 کشور از 11 کشور همجوار و کاهش جدایی طولی پروازهای مسیر آسیا پاسیفیک- اروپا و بالعکس امروز انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور افزود: در حوزه تجهیزات نصب و راه‌اندازی VSAT به عنوان پشتیبان کامل بستر ارتباطی و نظارتی مرکز کنترل در 32 ترمینال کشور انجام می‌شود.

    مه‌آبادی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی سیمولاتور 2 بعدی برج مراقبت پرواز جهت آموزش کنترل‌های ترافیک هوایی و افزایش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم سوئیچینگ و اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور از مواردی است که در حوزه تجهیزات امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بیان کرد: امسال 700 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی اجرا کردیم که 340 میلیارد تومان از این رقم مربوط به بخش هوانوردی و فرودگاهی بود، ضمن آنکه در حوزه تجهیزات و بهسازی 400 میلیارد تومان امسال هزینه کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار