مدیران خودروعصر اعتبار

معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد:

۲۰ و ۲۱ اردیبهشت؛ زمان برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان

عصر ساختمان- معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

۲۰ و ۲۱ اردیبهشت؛ زمان برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا شیخ انصاری، معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی در تاریخ 20 و 21 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان شرکت در این آزمون‌ها 134 هزار و 342 نفر است که 25 هزار و 493 نفر از آن‌ها زن هستند.

    وی ادامه داد: از امروز داوطلبانی که پیش از این ثبت نام کردند می‌توانند با مراجعه به سایت دفتر ملی مقررات ساختمان که از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان نیز قابل دسترسی است، کارت ورود به جلسه خود را اخذ کنند. این امکان از 17 تا 19 اردیبهشت ماه فراهم است و در روزهای 19 و 20 هم در همه حوزه‌های آزمونی باجه‌هایی برای رفع نقص کارت تعبیه شده است.

    شیخ‌ انصاری تاریخ اعلام نتایج این آزمون‌ها را اول مردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: هیچ محدودیت و ظرفیتی برای پذیرش داوطلبان وجود ندارد و هرکس موفق به اخذ 50 درصد امتیاز در آزمون شود، نمره قبولی را به دست خواهد آورد.

    به گفته وی صبح روز پنجشنبه آزمون در رشته‌های عمران صلاحیت نظارت، شهرسازی، ترافیک، نقشه‌برداری و معماری صلاحیت نظارت و عصر پنجشنبه آزمون در رشته های تاسیسات مکانیکی و برقی در صلاحیت نظارت و عمران و معماری در صلاحیت اجرا برگزار می‌شود. همچنین صبح جمعه آزمون عمران در صلاحیت محاسبات، تاسیسات مکانیکی و برقی در صلاحیت طراحی برگزار خواهد شد. آزمون طراحی معماری نیز که طولانی‌ترین آزمون و تنها آزمون با سوالات کتبی است، از صبح تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت.

    معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان هدف از این آزمون‌ها را سنجش صلاحیت داوطلبان برای ورود به بازار کار حرفه‌های مهندسی دانست و افزود: این جدی‌ترین آزمون رقابتی میان مهندسین و بزرگترین آزمون تخصصی در سطح کشور است که سالی دوبار توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش برگزار می‌شود.

    شیخ انصاری در توضیح روند برگزاری آزمون گفت: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی تماما بر پایه مکانیزم‌های موجود در شبکه‌های کامپیوتری طراحی شده است و از ثبت نام و دریافت کارت آزمون تا دریافت کارنامه کاملا به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

    وی درباره فرآیند طراحی سوال آزمون نیز گفت: سوالات با رعایت تمام استانداردها و در فضای قرنطینه طراحی می‌شوند.  همچنین سوالات در چند نمونه به صورت متنوع طراحی و برای هر داوطلب شخصی سازی می‌شوند و پرسشنامه افراد با هم متفاوت است.

    به گفته شیخ‌ انصاری آزمون‌های نظام مهندسی با آزمون‌های آکادمیک و آزمون‌های ورود به دانشگاه کاملا متفاوت است و داوطلب باید در آن توانمندی‌های حرفه‌ای خود را به اثبات برساند.  این آزمون‌ها جزوه باز هستند اما موفقیت در آن‌ها نیازمند داشتن مهارت و تخصص است.

    معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر نظارت دقیق برای جلوگیری از تقلب و تخلف در آزمون تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبات هیات رسیدگی به تخلفات برای جلوگیری از هرگونه شک و شبهه و تخلف و تقلب، آوردن لپ‌تاب، تبلت، ماشین‌حساب‌های مهندسی که سیم‌کارت یا حافظه جانبی دارند، دوربین عکاسی، هدفون، ساعت هوشمند و هر وسیله ارتباطی به آزمون ممنوع است.

    وی ادامه داد: مشاهده این وسایل حداقل 3 دوره و استفاده از آن‌ها حداقل 5 دوره محرومیت از آزمون ها را به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه طبق آیین نامه اصلاحی قانون نظام مهندسی تخلف در آزمون‌ها مستلزم تشکیل پرونده در شورای انتظامی نظام مهندسی استان‌ها نیز هست.

    شیخ انصاری در انتها ضمن آرزوی توفیق برای همه داوطلبان گفت: امیدوارم داوطلبان بتوانند با اتکا به مهارت و دانش حرفه‌ای خود از آزمون‌ها سربلند بیرون آیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار