مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۲۰۰هزار تومانی مبلغ اقساط وام مسکن

اعطای ۴۰میلیون تومان وام جنبی همراه با وام صندوق مسکن یکم

عصر ساختمان- در کنار وام صندوق پس انداز مسکن یکم دو وام جنبی دیگر شامل ۲۰ میلیون وام جعاله و ۲۰ میلیون وام با اوراق تسه در نظر گرفته شده است.

اعطای ۴۰میلیون تومان وام جنبی همراه با وام صندوق مسکن یکم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رادیو اقتصاد، هوشنگ عشایری گفت: این مبلغ در حال حاضر برای متقاضیان مجرد در تهران 80 و برای زوجین 160 میلیون تومان و در بقیه شهرها مبلغ مزبور برای مجردها 60 میلیون و برای زوجین 120 میلیون تومان است. وی با بیان اینکه افزایش مبلغ وام صندوق مسکن یکم در دستور کار این وزارتخانه نیست، اظهارداشت: خوشبختانه در کنار تسهیلات مزبور دو وام جنبی دیگر یعنی 20 میلیون تومان وام جعاله و 20 میلیون تومان وام در قالب اوراق تسه بدین منظور در نظر گرفته شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان تسهیلات صندوق مسکن یکم نیز می توانند از این وام های جنبی استفاده کنند.

    وی افزود: تسهیلات مزبور بین 70 تا 80 درصد هزینه خرید یک منزل با مقیاس متوسط در محدوده هدف طرح باز آفرینی شهری را پوشش می دهد.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهارداشت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار نرخ بهره تسهیلات صندوق مسکن یکم در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از هشت به شش درصد کاهش یافته است.

    عشایری بیان داشت: علاوه بر این با تصویب و ابلاغ کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات مزبور برای سپرده گذاران صندوق مسکن یکم از 12 به 15 سال افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی با نرخ سود هشت درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله در شرایط فعلی ماهیانه 865 هزار تومان است که براساس مصوبات جدید شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ضمن کاهش شش درصدی نرخ بهره تسهیلات و افزایش دوره بازپرداخت به 15 سال مبلغ اقساط ماهانه نیز به میزان 675 هزار تومان رسیده است.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: بر اساس این دو مصوبه جدید 200 هزار تومان در ماه از مبلغ اقساط وام مسکن کم خواهد شد.

    وی افزود: این فرصت مغتنمی برای کسانی که می خواهند از تسهیلات صندوق یکم دربافت های فرسوده و ناکارآمدشهری استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو