مدیران خودروعصر اعتبار

رشد قیمت مسکن مربوط به چه سالی است؟

عصر ساختمان- نائب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پیش‌بینی می‌شود روند قیمت مسکن تا خرداد‌ماه سال جاری به همین شکل ادامه داشته باشد و ثبات قیمت‌ها و روند معاملات به روال عادی ادامه خواهد شد و احتمالا در تیر‌ماه با رشد اندک قیمت خرید و فروش مسکن در شهر‌های بزرگ روبرو خواهیم شد که این رشد در حد نرخ تورم خواهد بود و فراتر نخواهد رفت.

رشد قیمت مسکن مربوط به چه سالی است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تجارت نیوز، حسام عقبایی، در خصوص آخرین وضعیت قیمت مسکن در سال جاری بیان کرد: وضعیت معاملات مسکن از فرودین ماه سال جاری در زمینه خرید و فروش یک ثبات نسبی حاکم بوده و رشد قیمت‌ها بیشتر در سه ماهه پایانی سال 96 خصوا در بهمن ماه شاهاد بودیم و در سال جاری علی رغم تغییر و تحولات در قیمت ارز و طلا رشد قیمتی در بخش مسکن ایجاد نشده است و تمامی تغییرات مربوط به سال گذشته بوده است.

    به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود روند قیمت مسکن تا خرداد ماه سال جاری به همین شکل ادامه داشته باشد و ثبات قیمت‌ها و روند معاملات به روال عادی ادامه خواهد شد و احتمالا در تیر ماه با رشد اندک قیمت خرید و فروش مسکن در شهرهای بزرگ روبرو خواهیم شد که این رشد در حد نرخ تورم خواهد بود و فراتر نخواهد رفت.

    نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در توضیح تغییر قیمت اجاره بها در سال جاری تصریح کرد: در حوزه اجاره بها شرایط متفاوت است و عوامل، چون افزایش قیمت مسکن و تأثیر مستقیم آن بر تعیین نرخ اجاره‌بها، عدم عرضه و تقاضا در بازار، افزایش اجاره بها با توجه کاهش نرخ سود بانکی، افزایش نرخ تورم عامل رشد نرخ اجاره، و عدم ساخت و ساز هم در مساله مسکن استیجاری برای زوجین موجب شده تا شاهد افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری باشیم.

    عقبایی تاکید کرد: نرخ اجاره بها در شهرهای کوچک در حد نرخ تورم تا 8 درصد و در شهرهای بزرگ بیشتر از نرخ تورم بسته به موقعیت مکانی و منطقه‌ای تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.

    وی در انتها خاطر نشان کرد: روند بازار مسکن تا پایان شهریور ماه سال جاری به همین منوال خواهد بود و در حال حاضر پیش بینی برای نیمه دوم سال در بازار مسکن نمی‌توان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو