مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای عالی استان ها:

لغو مصوبات شورای شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری غیر قانونی است

عصر ساختمان- رئیس شورای عالی استان ها گفت: لغو مصوبات شورای شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری غیر قانونی است.

لغو مصوبات شورای شهر تهران توسط دیوان عدالت اداری غیر قانونی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، الویری درنشست شورای عالی استانها با فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی که با حضور فشانی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزارشد، ضمن خیر مقدم اظهارداشت: شورای عالی استانها و مجلس شورای اسلامی در رویکردهای نظارت و قانون گذاری «مجلس در سطح ملی و شوراها در سطح محلی» مشترک هستند.

    وی گفت: شوراها با یک جمعیت بیش از یکصد هزار نفر در صورت ارتباط موثر با مجلس می تواند بعد نظارت خود را تکمیل کند. در بعد قانونگذاری نیز می تواند با استفاده از ظرفیت مجلس قوانین کارشناسی شده بهتری را ارائه کند.

    رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: شورای عالی استانها بر اساس قانون می تواند بر بودجه سالیانه کشور اظهارنظر کند. تاکنون این مهم مغفول مانده است. البته با دکتر نوبخت صحبت شده است که این وظیفه قانونی صورت پذیرد.

    الویری در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از طرح ولایحه ها در ادوار گذشته شورای عالی استانها به مجلس و دولت سخن گفت و در این باره بیان کرد: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی طرح های ارسالی شورای عالی استانها را دراولویت قرار دهد و با هماهنگی بیشتری طرح های ارسالی را مورد بررسی قراردهد.

    وی با اشاره به لغو مصوبات شورای شهر تهران مبنی بر اخذ عوارض از تابلوهای سر درب اماکن تجاری و اداری و اخذ عوارض مازاد بر تراکم و تغییر کاربری توسط دیوان عدالت اداری، بیان کرد: دیوان عدالت اداری دریک روند غیرقانونی و بدون پشتوانه کارشناسی مصوبات شورای شهر را لغو کرده است. این می تواند به دیگر شوراها هم تسری پیدا کند.

    رئیس شورای عالی استانها در ادامه مطلب فوق افزود: با این لغو حدود 7 هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری تهران از بین رفته است. شگفت انگیز است که می گویم شهرداری ها به سمت درآمد ناپایدار تکیه نکنند و شهر فروشی نکنند از بودجه عمومی دولت هم استفاده نکنند ولی از طرف دیگر مصوبات ما را لغو می کنند. اگر اینگونه اقدامات درسایر شهرداری ها هم صورت گیرد بدون تردید شهرداری ها باچالش جدی مواجه خواهند شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار