مدیران خودروعصر اعتبار

ارائه آموزش های نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ارائه آموزش های نادرست در دانشگاه ها را از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان در کشور بیان کرد.

ارائه آموزش های نادرست از مشکلات اساسی حوزه صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، علی اکبر رمضانی در نشست خبری که به مناسب سالگرد وقوع زلزله مهیب در این استان در تاریخ 23 اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، گفت: عمده مسائلی که باید یک مهندس ساختمان در ساخت لحاظ کند را باید در دوران دانشگاه یاد بگیرد.

    وی در ادامه عدم تعریف درست کارآموزی و اجرای صحیح آن را از دیگر مشکلات حوزه ساختمان بیان کرد.

    وی با تاکید بر اینکه برای آنکه ساختمان های باکیفیت در کشور ساخته شود باید جراحی بزرگی در این حوزه صورت گیرد، افزود: یکی از اقدامات جدی که باید انجام شود، قوانین و مقررات موجود در این حوزه متمرکز شوند.

    رمضانی با اشاره به اینکه حوزه ساخت و ساز در کشور متولی واحدی ندارد، ادامه داد: باید یک نظام ساخت و ساز وجود داشته باشد این درحالیست که هم اکنون در حوزه ساخت و ساز مسکن، نظام های زیادی وجود دارند و در این امر دخیل هستند.

    وی خاطرنشان کرد: باید نظام های متفاوت ساخت و ساز زیر یک چتر به نام ساخت و ساز قرار گیرد تا بتوان ساختمان های باکیفیتی را به مردم ارائه داد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه نهادینه شدن مقررات ملی ساختمان یکی از افتخارات کشور ماست، گفت: اما در بسیاری از موارد به این قوانین توجه نمی شود و برای اینکه مردم نسبت به آن آگاهی پیدا کنند باید آموزش های لازم ارائه شود و این امر باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

    وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما در مورد مقررات ملی ساختمان آگاهی ندارند و در مورد دست آوردهای آن چیزی نمی دانند و بسیاری از پیمانکاران ساختمان نیز هیچ دروسی درباره مبحث ملی ساختمان را پاس نکرده اند.

    رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به پروژه ساخت کتابخانه عمومی در بجنورد که مدت زیادی است در حال ساخت است و خسارت هایی نیز بر اثر وقوع زلزله سال گذشته به آن وارد شد، گفت: به طور کلی مشخص نیست در این پروژه افرادی که در حال ساخت آن بوده اند، دارای پروانه اشتغال معتبر بوده اند و یا خیر.

    وی تاکید کرد: تولید ساختمان در کشور باید دارای فرآیند شود و بر اساس آن افراد مسئولیت بپذیرند و تا زمانیکه آن فرایند ایجاد نشود ممکن است ساختمان های بی کیفیتی نیز ساخته شوند.

    رمضانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طی دو سال گذشته میزان گارگرفتی در خراسان شمالی افزایش چشم گیری داشته و آیا آن ناشی از ساخت ساختمان های بی کیفیت بوده است؟ اظهار کرد: بیشتر گارگرفتگی های صورت گرفته در منازلی بوده که تغییراتی را در لوله کشی گاز بعد از دریافت پایان کار انجام داده اند.

    به گفته وی بیشتر این اتفاقات نیز در مناطق محروم صورت گرفته چراکه دانش کافی در خصوص خطرات ناشی از آن را نداشته اند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار