مدیران خودروعصر اعتبار

کارایی رقم فعلی وام مسکن در شهرهای کوچک

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با ناکارآمد خواندن تسهیلات مسکن در شهرهای بزرگ، گفت: تلاش برای ثابت نگه داشتن نرخ مسکن در کنار رشد رقم تسهیلات در این حوزه کلید بهبود شرایط بازار خواهد بود.

کارایی رقم فعلی وام مسکن در شهرهای کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: با توجه به رقابت نابرابری که میان نرخ مسکن و رقم تسهیلات شکل گرفته در حال حاضر این نوع وام ها در شهرهای کوچک و شهرستان ها کارایی دارد.

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ مسکن در برخی مناطق کلانشهرها به بیش از 15 میلیون تومان در هر متر مربع نیز رسیده است، افزود: عدم کنترل نرخ مسکن الاکلنگ توانایی مردم در خرید خانه و قیمت های رو به صعود را منجر می شود.

    افزایش رقم تسهیلات مسکن با پیش شرط کنترل قیمت ها ضروری است

    علوی با تاکید بر اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن با پیش شرط کنترل قیمت ها ضروری است، تصریح کرد: اگر کنترل قیمت مسکن رخ ندهد، افزایش تسهیلات اقدامی بیهوده خواهد بود.
    وام مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با وام مسکن 160 میلیون تومان زوجین در شهرهای کوچک خرید آپارتمان ممکن است، گفت: مهم ترین اقدام در شهرهای بزرگ بعد از افزایش رقم وام مسکن تلاش برای ثبات نرخ ها و ممانعت از رشد بی ضابطه آن است.

    افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن ضروری است

    وی با تاکید بر اینکه افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن ضروری است، افزود: در حال حاضر ارایه تسهیلات مسکن با خرید اوراق گران بوده و نرخ سود بالایی را به مردم تحمیل می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود اوراق مسکن، گفت: نرخ اوراق در حال حاضر 17.5 درصد است که این نوع وام برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه کارایی ندارد.

    ضرورت کاهش نرخ سود اوراق مسکن

    وی ادامه داد: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن اقدام مناسبی بود که از سوی دولت در ماه های اخیر رخ داده از این رو امید است این کاهش مشمول اوراق تسهیلات مسکن نیز شود تا تاثیرگذاری این نوع وام بر بازار مشهود شود.
    دولت باید هزینه های منتهی به خانه دار شدن مردم را کاهش دهد

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت باید هزینه های منتهی به خانه دار شدن مردم از جمله اخذ تسهیلات، پروانه های ساخت و انشعابات و مانند این ها را کاهش دهد تا افراد بیشتری صاحب خانه شوند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رایزنی با مسئولان بانک مرکزی، بانک مسکن و همچنین وزارت راه و شهرسازی از سوی کمیسیون عمران مجلس برای کاهش نرخ سود  اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار