مدیران خودروعصر اعتبار

خط ۲ مترو خدشه‌ای به سازه‌های تاریخی اصفهان وارد نمی‌کند

عصر ساختمان:استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدا اعلام کردیم که قرار نیست کوچکترین خدشه‌ای به آثار تاریخی اصفهان وارد شود گفت: عبور مترو از زیر میدان امام(ره) را فقط به عنوان یک گزینه و نه به عنوان یک راه حل نهایی درنظر گرفتیم.

خط ۲ مترو خدشه‌ای به سازه‌های تاریخی اصفهان وارد نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ،رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات جدید درباره تغییر مسیر خط 2 مترو اصفهان اظهار داشت: شب گذشته در جلسه‌ای که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد مسیر نهایی خط 2 مترو اصفهان تعیین تکلیف شد در این جلسه بحث عبور یا عدم عبور مترو از میدان امام (ره) مطرح بود که در این باره پیش از این اختلاف نظرهایی وجود داشت.

    وی افزود: شاید اگر این اختلاف نظرها و مشکلات وجود نداشت مترو اصفهان زودتر از 10 سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید اما یکی از عمده‌ترین دلایل این تأخیر اختلاف نظر میراث فرهنگی و مدیریت شهری اصفهان بود.

    استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته 5 نفره برای یافتن راهکار درباره مسیر حرکت خط 2 مترو اصفهان بیان کرد: در این جلسه 3 نماینده از سازمان میراث فرهنگی، یک نماینده از شهرداری و یک نماینده از استانداری اصفهان حضور دارند که در این باره به بحث می‌پردازند و بر فعالیت‌های مترو نظارت دارند.

    وی افزود: علت فعال بودن ایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب نیز فعالیت همین کمیته است که وارد موضوع شده تا اختلاف نظرها در این باره برطرف شود و به همین دلیل است که با حل بسیاری از مشکلات خرداد 96 خط یک مترو اصفهان به طول 22 کیلومتر کامل خواهد شد.

    زرگرپور با اشاره به طراحی نخست خط 2 مترو اصفهان، خاطرنشان کرد: براساس طرح قبل مترو قرار بود از زیر میدان امام (ره) عبور کند که این موضوع دغدغه اهالی میراث فرهنگی را به همراه داشت و عنوان می‌شد که این طرح می‌تواند به آثار تاریخی این منطقه خساراتی را وارد کند.

    وی با اشاره به اینکه از ابتدا نیز اعلام کردیم که قرار نیست کوچکترین خدشه‌ای به آثار تاریخی اصفهان وارد شود گفت: عبور مترو از زیر میدان امام(ره) را فقط به عنوان یک گزینه و نه به عنوان یک راه حل نهایی درنظر گرفتیم و اعلام کردیم که گزینه‌های دیگر نیز باید بررسی شود تا دغدغه‌های موجود برطرف شود.

    استاندار اصفهان گفت: قبل و در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان دغدغه دکتر روحانی نیز این بود که مترو از زیر میدان امام (ره) عبور نکند و در فاصله‌ای حدود 300 متری از این میدان حرکت کند به همین دلیل بر تصمیم قبل تأکید کرده و 8 مسیر جایگزین را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از مسیرها که از ضلع جنوبی میدان عبور می‌کند به عنوان گزینه مورد نظر قرار دادیم.

    زرگرپور با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان به دنبال این بود تا مترو از زیر میدان امام (ره) عبور کند اظهار داشت: گزینه دوم یک و نیم کیلومتر مسیری اضافه‌تر خواهد داشت و هزینه بیشتری نیز به دنبال دارد اما با توجه به نتایج جلسه با معاون رئیس جمهور و اینکه مسائل مرتبط با میراث فرهنگی مدنظر است عبور خط 2 مترو اصفهان از میدان امام (ره) به صورت کامل منتفی شد.

    وی بیان کرد: در مسیر جایگزین مترو از راهی ایمن عبور می‌کند و تمامی سازه‌های تاریخی اصفهان مورد توجه قرار گرفته است هرچند این تصمیم هزینه بیشتری به دنبال دارد اما سر سوزنی به هیچ یک از سازه‌های تاریخی خدشه وارد نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار