مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوسازان از اقدام جدید دولت:

پرداخت اقساط وام ۱۶۰ میلیونی فقط با درآمد ۴ میلیون به بالا میسر است

عصر ساختمان:محمد مهدی مافی گفت: این تسهیلات مختص افرادی است که ماهیانه دست کم ۴ میلیون تومان درآمد داشته باشند تا بتوانند حداقل در هر ماه ۲ میلیون تومان قسط پرداخت کنند

پرداخت اقساط وام ۱۶۰ میلیونی فقط با درآمد ۴ میلیون به بالا میسر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از نسیم آنلاین، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوسازان استان تهران گفت: ارائه تسهیلات 160 میلیون تومانی خرید مسکن شامل همه آحاد جامعه نمی‌شود و این طرح بخش کوچکی ازافراد جامعه را پوشش خواهد داد.

    "شورای پول و اعتبار در جلسه یازدهم اسفندماه سال 94 با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی از 800 ، 600 و 400 میلیون ریال به ترتیب 1.600 میلیون‌ ریال در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 800 میلیون‌ ریال)، 1.200 میلیون‌ ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر 600 میلیون‌ ریال) و 800 میلیون‌ ریال در سایر مناطق شهری (هر یک از زوجین حداکثر 400 میلیون‌ ریال) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد."

    محمد مهدی مافی در گفتگو با نسیم آنلاین تصریح کرد: بسیاری از آحاد جامعه توانایی بازپرداخت اقساط تسهیلات 160 میلیونی مسکن را نخواهند داشت. دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوسازان استان تهران اضافه کرد: این تسهیلات اقشار ضعیف جامعه را صاحب خانه نمی‌کند.

    به گفته وی این تسهیلات مختص افرادی است که ماهیانه دست کم 4 میلیون تومان درآمد داشته باشند تا بتوانند حداقل در هر ماه 2 میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

    مافی، با بیان اینکه دولت به دلیل شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی در صاحب‌خانه کردن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه ناتوان است اذعان داشت که وزارت راه و شهرسازی باید در بهبود شاخص دسترسی اقشار ضعیف به مسکن اقدامات جدی‌تری انجام دهد.

    این کارشناس مسکن مدعی شد که با احداث مسکن مهر عده اندکی از افراد جامعه صاحب خانه شده اما مدت زمان خانه دار شدن افراد کل جامعه 10 سال به تاخیر افتاد.

    وی، از عملکرد اقتصادی دولت و وزارت راه و شهرسازی اظهار نارضایتی کرد و به نسیم آنلاین توضیح داد: پیش‌تر، فعالان صنعت ساختمان 10 پروژه ساختمانی را در دست احداث داشته‌اند که اکنون این تعداد به یک پروژه کاهش یافته و میزان اشتغال‌زایی فعالان صنعت مسکن را به یک پانزدهم تقلیل داده است.

    مافی، توقع فعالان صنعت ساختمان را کوچک‌تر شدن حجم وزارت راه و شهرسازی برشمرد و ابراز تاسف کرد که بر خلاف این تصور، حجم این وزارت‌خانه در حال افزایش است.

    به گفته وی برون‌سپاری در فعالیت‌های این وزارت خانه مشاهده نمی‌شود و ارتباط این وزارت خانه با جامعه صنفی صنعت ساختمان به فراموشی سپرده شده است.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوسازان استان تهران، تاکید کرد که در حال حاضر خروجی عملکرد وبزارت راه و شهرسازی بسیار ضعیف است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو