مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان:

صدور سند اعیانی مهمترین مشکل واحدهای مسکن مهر همدان است

عصر ساختمان:مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مهمترین مشکل در مورد مساکن مهر به ویژه در شهر همدان بحث گرفتن سند اعیانی است.

صدور سند اعیانی مهمترین مشکل واحدهای مسکن مهر همدان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، محمد رودباری ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان همدان با بیان اینکه 30هزار و 134واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25هزار نفر در استان همدان عقد قرارداد شده است، اظهار داشت: 75درصد از این مقدار به بهره برداری رسیده است.

    وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شش هزار و 878 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25هزار نفر باقی مانده است، گفت: هفت هزار و 610 واحد هم در شهرهای زیر 25هزار نفر بوده است.

    رودباری با تاکید بر اینکه با بهره برداری از واحدهای باقی مانده پرونده مسکن مهر در سال 95 جمع می شود، افزود: 9هزار و 371واحد مسکن مهر در سال جاری در استان همدان افتتاح شد.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه 40 میلیارد و 262میلیون تومان یارانه توسط راه و شهرسازی برای کمک به ساخت مدرسه و مسجد و غیره پرداخت شده است، بیان داشت: امسال نیز چهار میلیارد و 821میلیون تومان یارانه پرداخت شد.

    رودباری با بیان اینکه در مجموع دولت 45میلیارد و 45میلیون تومان یارانه برای مسکن مهر در استان همدان پرداخت کرده است، اظهار داشت: در سال جاری یک میلیارد تومان پرداخت شد.

    رودباری در ادامه گفت: وضعیت مسکن مهر در استان همدان نسبت به سایر نقاط کشور مناسب است و مهمترین مشکل در مورد مساکن مهر به ویژه در شهر همدان بحث گرفتن سند اعیانی است.

    تنها 52سند اعیانی صادر شده است

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: از دو هزار و 26 واحد مسکن مهر که در همدان پایان کار گرفته است تنها 52سند اعیانی صادر شده که در برابر هشت هزار و 44واحد عقد قرار داد شده رقم ناچیزی است.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمات روبنایی از مشکلات مسکن مهر است، گفت:27مورد طرح روبنایی در استان همدان داریم که از این میزان 11مورد اجرا شده است.

    حسین جلالیان افزود: 16مورد طرح روبنایی باقی مانده که نیاز به 11 میلیارد تومان اعتبار دارد و دغدغه مهم دیگر پایان کار مساکن مهر و صدور مجوز اعیانی است.

    جلالیان اضافه کرد: هشت هزار و 44 واحد در شهر همدان عقد قرارداد و دو هزار و 24 واحد موفق به گرفتن پایان کار شده است که بیشترین ضعف را در پایان کار مسکن مهر همدان داریم که نسبت به آنچه که قرار داد بسته شده مقدار آن پایین است.

    جلالیان با اشاره به اینکه مشکل سند اعیانی در شهرستان همدان وجود دارد، افزود: در شهرستان های بهار و اسد آباد وضعیت مطلوب بوده ولی در همدان و ملایر با این مشکل مواجه هستیم.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در مجموع شهرستان همدان دو هزار و 722 واحد مسکن مهر افتتاح نشده است، بیان داشت: هزار و 231 واحد مسکن مهر در همدان آماده واگذاری بوده که نیاز به تکمیل شبکه های انشعاب دارد.

    جلالیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: 9 هزار و 163 واحد مسکن مهر در شهرستان ملایر عقد قرارداد شده که تا کنون 88 درصد محقق شده و هزار واحد باقی مانده است.

    وی با اشاره به اینکه 10 میلیارد و 800 میلیون ریال برای این تعداد واحد مسکن مهر در شهرستان ملایر هزینه شده است، گفت: تامین اعتبار خدمات روبنایی از جمله مشکلات در این شهرستان است.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان همدان با اعلام این خبر که پروژه 140 واحدی مسکن مهر در شهرستان ملایر که جزو شهرهای بالای 25 هزار بوده بدون متقاضی است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای خدمات روبنایی شهرستان ملایر سه میلیارد و 200 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار