مدیران خودروعصر اعتبار

طرح تشویقی بافت‌های فرسوده را دریابید

اولویتی به نام نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران گفت: حدود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر در آنها زندگی می‌کنند.

طرح تشویقی بافت‌های فرسوده را دریابید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ساختمان در اقتصاد کشور یک سوم است که نیمی از صنعت ساختمان باید در اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده باید در اولویت فعالیت اقتصادی باشد ادامه داد: این امر نه تنها به نوسازی شهرها و واحدهای مسکونی کمک می‌کند بلکه موجب می‌شود که طرح‌های جامع و تسهیلی شهرها در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به عنوان یک دستاورد مهم پیگیری شود.

    علیرضا خسروی عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در ادامه با اشاره به اینکه حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 17 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند گفت: این ظرفیت بسیار بالا است و عدم توجه به آن مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.

    وی با بیان اینکه بهسازی بافت فرسوده نیازمند یک سری تراکم تشویقی است گفت: انجام این اقدام موجب حمایت و شرکت حداکثری مردم نیز خواهد بود.

    ** بافت فرسوده خطرات بالقوه

    سید بهلول حسینی عضوکمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی هم ادامه داد: برای بافت فرسوده بیش از حد لازم است که تشویقاتی صورت بگیرد تا هیچ کس بافت فرسوده خود را نگه ندارد.

    حسینی با ذکر این نکته که در بافت‌های فرسوده خدمات زیر بنایی و روبنایی آماده است ادامه داد: پس باید اعتبار لازم اختصاص داده شود و همه شهرداری‌ها، دولت، هیئت امنا و شورای شهر تلاش خود را در این خصوص به کار بگیرند.

    وی در پایان تصریح کرد: بافت‌های فرسوده خطراتی بالقوه هستند و هزینه آنها درمسایلی همچون سیل و زلزله و.... چندین برابر است پس بهسازی و نوسازی آنها باید به سرعت انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار