مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس:

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن مناسب‌ترین اقدام کوتاه‌مدت بود

عصر ساختمان:رییس سابق سازمان نظام مهندسی تهران معتقد است وام‌های ۱۶۰ میلیون تومانی به عنوان راهکاری کوتاه مدت اقدام مناسبی برای تقویت طرف تقاضا در بخش مسکن است.

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن مناسب‌ترین اقدام کوتاه‌مدت بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا ، سعید غفرانی، اظهار کرد: مسکن نیازمند یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت است و با راهکارهای مقطعی نمی‌شود مشکل این بخش را حل کرد. با این حال شاید پرداخت وام‌های 160 میلیون تومانی به عنوان برنامه‌ای کوتاه مدت، بهترین اقدامی بود که دولت می‌توانست در این حوزه انجام دهد.

    وی درخصوص تاثیرگذاری این تسهیلات برای خرید خانه در تهران گفت: همه زوج‌های جوان لازم نیست در تهران خانه بخرند. هرکس در ابتدای زندگی باید قدری از سختی‌ها را قبول کند. زوج‌ها می‌توانند مقداری از تهران فاصله بگیرند و در شهرک‌های اطراف همچون پرند و پردیس زندگی کنند که قطعا در این نقاط می‌توان با 160 میلیون تومان صاحب خانه شد.

    این کارشناس مسکن تصریح کرد: زوج‌ها بخشی از بازپرداخت تسهیلات را با پرداخت اجاره بها مقایسه کنند. با این امیدواری که پس از مدت زمان 12 ساله تسهیلات به عنوان ذخیره‌ای برایشان محسوب شده و خانه‌دار می‌شوند.

    غفرانی هم‌چنین به راهکارهای میان‌مدت در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: دولت باید طی یک برنامه‌ریزی 5 تا 10 ساله و با استفاده از آمارهای موجود جمعیت جوان و پیش‌بینی از آینده برای تامین مسکن تمام اقشار برنامه‌های همسو را در پیش بگیرد.

    وی پیش‌بینی کرد از اواخر خردادماه 1395 کم‌کم شاهد تحول در بخش مسکن باشیم؛ چرا که نشانه‌های از رونق اقتصادی در کشور دیده می‌شود.

    به گفته غفرانی، رشد اقتصادی نمی‌تواند در بخش مسکن بی‌تاثیر باشد؛ چرا که مسکن 30 درصد از صنعت کشور را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش ایسنا، شورای پول و اعتبار در جلسه یازدهم اسفندماه سال 94 با امکان اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوجین خانه اولی بر روی یک پلاک ثبتی از 800 ، 600 و 400 میلیون ریال به ترتیب1.600 میلیون‌ریال در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 800 میلیون‌ریال)، 1.200 میلیون‌ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر600 میلیون‌ریال) و 800 میلیون‌ریال در سایر مناطق شهری (هریک از زوجین حداکثر 400 میلیون‌ریال) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد.

    همچنین شورای پول و اعتبار با امکان اعطای تسهیلات مسکن به زوجین جوان از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن ( حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز) از 600 ، 500 و 400 میلیون ریال به ترتیب 1000 میلیون‌ریال در شهر تهران (هریک از زوجین حداکثر 500 میلیون‌ریال)، 800 میلیون‌ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200هزار نفر (هریک از زوجین حداکثر 400 میلیون‌ریال) و600 میلیون‌ریال در سایر مناطق شهری (هریک از زوجین حداکثر 300 میلیون‌ریال)بر روی یک پلاک ثبتی و با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک موافقت کرد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار