مدیران خودروعصر اعتبار

اصلاح و بازنگری نحوه پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی

عصر ساختمان- رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

اصلاح و بازنگری نحوه پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما نیمی از جمعیت کشور را بالغ بر 42 میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی بردیم به طوری که بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر نیز مستمری‌بگیر اصلی و تبعی داریم که تمشیت آنها اعم از معاش، درمان، عصا، عینک، بن خواربار، مسکن و سایر نیازمندی‌های این جامعه همیشه پشتیبان انقلابی اسلامی را بر عهده داریم.

    وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از 18 خدمات متنوع را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: برای بیمه شدگان نیز در قالب این 18 خدمات هزینه ازدواج، بارداری، غرامت، دستمزد، دوران بیکاری و ... را پرداخت می‌کنیم.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال 97 بودجه مصوب ما 98 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: این رقم 25 درصد کل بودجه کشور را اعم از منابع و مصارف شامل می‌شود به طوری که ما حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور دریافت نمی‌کنیم بلکه خودمان به عنوان یک سازمان مردم نهاد منابع و مصارف خود را تامین کرده و به عنوان یک الگوی موفق در اقتصاد مقاومتی یار دولت در ارائه خدمات به قشر عظیمی از جامعه هستیم.

    نوربخش با اعلام شرمندگی در برابر همه مستمری‌بگیران از بابت کمی‌ها و کاستی‌ها افزود: به رغم تلاشی که انجام می‌دهیم بر این باوریم بیمه‌شدگان ما همچنان از برخی کاستی‌ها رنج می‌برند به طوری که خدمات ما کفاف نیاز آنها را نمی‌کند هر چند که در دولت روحانی افزایش مستمری به میزان 105 درصد اتفاق افتاده است.

    وی ادامه داد: در حالی که در هشت سال دولت گذشته 61 درصد افزایش مستمری رخ داده بود در این دولت ما همیشه بالاتر از نرخ تورم بین 17 تا 25 درصد افزایش مستمری‌ها را شاهد بودیم.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی به شعار قانون‌مداری، برنامه‌محوری، پاک‌دستی و پاسخگوئی در مدیریت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بنده هیچ کنکاشی در گذشته سازمان نمی‌کنم چرا که بر این باورم با نگاه روبه جلو می‌توان ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف و بر محور قانون به مردم بهترین خدمات را ارائه کرد.

    نوربخش تجهیز 100 هزار میلیارد تومان منابع را در سال‌های اخیر یادآور شد و اظهار کرد: ما بیش از یک میلیون و 300 هزار کارفرما در کشور داریم که سعی‌مان بر این است تا یک رابطه مناسب بین کارفرما و کارگر در جلب رضایت واقعی و ارائه خدمات‌مطلوب‌تر به آنها فراهم کنیم.

    وی به پوشش بیمه کارگران ساختمانی براساس مصوبه مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: تنها 7 درصد رقم بیمه را کارگران پرداخت می‌کنند و 20 درصد مابقی از محل عوارض ساختمانی کسر می‌شود که ما تاکنون 600 میلیارد تومان از محل 7 درصد و 400 میلیارد تومان دیگر نیز از محل 20 درصد پرداختی داشتیم که با این شرایط مجبور شدیم 600 میلیارد تومان کسری خود را از مابقی مستمری‌بگیران و پرداختی آنها تامین کنیم که این خود مشکل‌آفرین بوده است.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی این سیکل معیوب را نتیجه مصوبه مجلس در حمایت غیرکارشناسی از کارگران ساختمانی دانست و افزود: ما در این سه سال با عمل به مصوبه مجلس یک میلیون کارگر ساختمانی را بیمه کردیم ولی به معنای واقعی در پرداخت 20 درصد حق بیمه آنها دچار مشکل هستیم و دولت نیز نتوانسته به تعهدات خود در قبال تامین اجتماعی عمل کند.

    نوربخش ادامه داد: ما امیدواریم مجلس شورای اسلامی چالش‌های پیش رو را در پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی اصلاح و بازنگری کند تا در یک مکانیزم علمی بتوانیم مشکلات و نارسائی‌ها را برطرف کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: ما آماده کمک و همکاری با شهرداری هستیم تا مشکل به وجود آمده در اعمال پرداختی‌ها از محل عوارض شهرداری را در ساخت و سازها به نوعی رفع کنیم تا کارگران زحمتکش در عرصه ساختمان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی به بخشودگی در جرایم کارفرمایان اشاره کرد و گفت: با بخشودگی این جرایم که بیش از 3 هزار میلیارد تومان است کارگاه‌های فعال و اشتغالزا حتی با جذب نیروی جدید می‌توانند از معافیت‌های بیمه‌ای برخوردار شده تا از این طرق به رونق اقتصادی کمک شود.

    نوربخش در پایان بیان کرد: در تحریک تقاضا نیز 600 میلیارد تومان تسهیلات به مستمری‌بگیران در قالب مسکن اجتماعی و رفع سایر نیازمندی‌ها پرداخت خواهد شد تا در کنار خرید کالای ایرانی بتوانند زمینه رونق کسب و کار داخلی را فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار