مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن:

افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بافت فرسوده از ۱۲ به ۱۵ سال

عصر ساختمان- عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام این مطلب که زمان بازپرداخت تسهیلات در بافت فرسوده از ۱۲ به ۱۵ سال افزایش یافته است، گفت: در فروردین سالجاری تا ۲۲ اردیبهشت، ۲۷هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی تامین اعتبار شده‌اند و همچنین ۹۴۱۰ میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شد که از نظر تعداد و مبلغ ۶۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بافت فرسوده از ۱۲ به ۱۵ سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی دهقان‌دهنوی عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن به ارایه گزارشی از عملکرد بانک‌مسکن در سال گذشته پرداخت. و گفت: عملکرد بانک مسکن در سال گذشته نشان‌دهنده رشد قابل‌ملاحظه عملکرد بانک در میزان تسهیلات‌دهی به متقاضیان واقعی بانک‌مسکن است.

    عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا 22 اردیبهشت‌ماه، 5912 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش 2هزار و 96 میلیاردریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 167 درصد رشد داشته است.

    دهقان‌دهنوی افزود: در بخش تسهیلات جعاله نیز از ابتدای سال جاری تا 22 اردیبهشت، 8607 فقره وام جعاله به ارزش 1103 میلیارد ریال اعطا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز در بخش جعاله، نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد و در مقدار به ترتیب 86 و 143 درصد رشد را شاهد بودیم.

    این عضو هیات‌مدیره بانک همچنین اعلام کرد: در این مدت 13هزار و 66 واحد مسکونی به ارزش 66 هزار و 197 میلیارد ریال فروش اقساطی شده‌اند که نسبت به سال گذشته 136 درصد رشد داشته است.

    وی همچنین گفت: در این مدت، 27هزار و 586 واحد مسکونی تامین اعتبار شده‌اند و همچنین 9410 میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شد که از نظر تعداد و مبلغ 63 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    دهقان‌دهنوی از مدت زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق تسهیلات برای کسانی که در بافت فرسوده اقدام به خرید مسکن کنند از 12 به 15 سال خبر داد و تحولات بانک را پیرو سفارشات رئیس‌جمهوری برای نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن برای خانه‌اولی‌ها اعلام کرد.

    وی در بیان تحولات بانک مسکن بر اساس فرمان رئیس‌جمهوری، گفت: برای افرادی که در بافت فرسوده از تسهیلات اوراق حق‌تقدم ممتاز استفاده می‌کنند مدت زمان بازپرداخت از 12 به 15 سال افزایش یافته است. همچنین به منظور توسعه سیاست‌های دولت برای تامین مالی مسکن برای خانه اولی‌ها نرخ سود از 9.5 درصد به 8 درصد کاهش یافته است.

    عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن ادامه داد: برای خانه‌اولی‌ها نیز به شرط اقدام به خرید مسکن در بافت فرسوده نرخ سود تسهیلات از 8 به 6 درصد کاهش یافته است.

    دهقان‌دهنوی در ادامه گزارشی از افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز ارایه کرد و گفت: گزارش صندوق یکم تا تاریخ 20 اردیبهشت به 419هزار و 359 فقره رسیده که نشان‌دهنده رشد در تعداد سپرده‌های افتتاحی است و همچنین تاکنون بیش از 50 هزار نفر از محل این صندوق، تسهیلات دریافت کرده و به طور میانگین، هفته‌ای 600 نفر در این صندوق، افتتاح حساب می‌کنند.

    وی ادامه داد: پرداخت اقساط، پیش‌تر به صورت پلکانی بود و به این ترتیب بود که در ابتدا، قسط‌های اولیه کم و بعدها در سالیان آتی با افزایش درآمد استفاده‌کنندگان این مبلغ، بیشتر و این ضریب تقسیط نیز به صورت پلکانی انجام می‌شد. در حال‌حاضر ضریب 9 درصد به پلکانی اضافه شده است و باعث می‌شود، اقساط اولیه بیشتر شوند و زمان بازپرداخت نیز کوتاهتر شود.

    عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن در مورد افزایش میزان تسهیلات‌دهی از طریق حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز اعلام کرد: تاکنون سرفصل‌های جدیدی برای این منظور تعریف و ابلاغ نشده و چنانچه سرفصل‌های جدید برای تزریق به حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم اضافه شود، بانک نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

    دهقان‌دهنوی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر افزایش سقف تسهیلات برای وام‌گیرندگان صندوق یکم ایجاد شود، کسانی که قبلا در این صندوق حساب افتتاح کرده‌اند، مشمول خواهند شد یا خیر؟ گفت: در صورت افزایش سقف تسهیلات در صندوق یکم، کسانی که در گذشته حساب افتتاح کرده‌اند ولی هنوز تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، نیز می‌توانند یا با افزایش مبلغ سپرده خود و یا با افزایش زمان انتظار، مشمول دریافت وام جدید باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو