مدیران خودروعصر اعتبار

راحت تر خانه بخرید

استارت آپی که به خانه خریدن شما کمک می کند

عصر ساختمان- استارت آپ ریبون، وام دهنده نیست. اما با پلت فرمی که دارد پیش بینی می کند که آیا خریدار واجد شرایط برای دریافت وام مسکن است و تا چه اندازه می تواند وام دریافت کند.

استارت آپی که به خانه خریدن شما کمک می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اتاق بازرگانی، پول نقد در مسکن فوق العاده رقابتی امروز، حکم پادشاه را بازی می کند. جایی که تقاضا هم برای سرمایه گذار و هم برای مالک به مراتب بیشتر از عرضه است. همیشه برای خرید خانه، گرفتن وام، جمع کردن پول و اقدامات دیگر، وقت گیر است و شاید هم در آخر، وام مسکن با مشکلاتی همراه شود. حالا سی ان بی سی گزارشی درباره استارت آپی نوشته است که گرفتن وام و پول نقد و بسیاری از مسایل دیگر خرید مسکن را هموار می کند.

    طبق این گزارش، فروشندگان خیلی سریع، قرارداد را بدون توجه به زمان و ریسک تامین مالی وام خریدار منعقد می کنند. اما اصولا خیلی از خریدارها پول نقد ندارند. این همان جایی که استارت آپ مبتنی برای تکنولوژی به دنبال پول می گردد.

    ریبون، استارت اپی در داغترین بازار مسکن امریکا است: شارلوت، کارولینای شمالی.

    این شرکت به خریداران و فروشندگان پیشنهاد برگشت پول می دهد البته در صورتی که وام مسکن فراهم نشود.

    شایوال شاه، بنیانگذار و مدیرعامل استارت آپ ریبون، می گوید: ما اولین پلت فرمی هستیم که به خریداران، فروشندگان و معامله کنندگان مسکن تضمین یک معامله را می دهیم.

    در واقع استارت آپ ریبون، وام دهنده نیست. اما با پلت فرمی که دارد پیش بینی می کند که آیا خریدار واجد شرایط برای دریافت وام مسکن است و تا چه اندازه می تواند وام دریافت کند.

    این استارت آپ همچنین یک ارزیابی از قیمت خانه انجام می دهد که مشخص شود قیمت آن با منطقه مطابقت دارد یا خیر.

    در عوض هزینه ریبون، 1.95 درصد از قیمت خرید است اگر وام به دست آید و فروش هم انجام شود.

    برای مشتری که با وام مسکن مشکل دارد و مثلا به نظرش خانه به اندازه کافی ارزشمند نیست، ریبون اقدام دیگری انجام می دهد. ریبون خانه را خریداری می کند و مشتری در ادامه آن را تا زمانی که قادر به خریدش باشد، اجاره می کند.

    طبق آنچه در سایت این استارت آپ نوشته شده است: ریبون خانه را به مشتری هایی که به زمان نیاز دارند به همان قیمتی که خریداری کرده می فروشد.

    این اقدام به مشتری فرصت یک ساله می دهد. اگر مشتری به تصمیم اجاره به جای خرید برسد، هزینه ریبون 2.95 درصد از قیمت خرید اصلی خانه می شود.

    به گفته کارشناسان مسکن، صنعت املاک و مستغلات در بخش داده ها از سال 2005 تا 2015 کاملا اشباع شده است. حالا نوبت تکمیل بخشی دیگر از آن است.

    در ماه اول قبل از راه اندازی رسمی ریبون، آنها 15 میلیون دلار معامله مسکن انجام دادند و سه خانه خریداری کردند. اما بازار همیشه داغ نمی ماند و می تواند دچار رکود شود.

    طبق گزارش ها قیمت خانه در کارولینای شمالی در ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته بیش از 8 درصد رشد داشت، اما تعداد خانه ها برای فروش با کاهش 23 درصدی مواجه شده است. مسکن به طور متوسط 44 روزه به فروخته می شود، 5 روز سریعتر از یک سال پیش. اما معامله گران مسکن می گویند اگر خانه ای ارزان تر از قیمت منطقه باشد و مدرسه ای با کیفیت در نزدیکی اش باشد، در عرض چند ساعت، مشتری های زیادی پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار