مدیران خودروعصر اعتبار

۳۴۰۰ میلیارد تومان کسری تکمیل زیرساخت های مسکن مهر

عصر ساختمان:در حالیکه امروز معاون اول رئیس جمهور مصوبه جدید دولت مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید مالی برای تکمیل زیرساختهای آب و برق مسکن مهر را ابلاغ کرد، هنوز ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان کسری بودجه در این بخش وجود دارد.

۳۴۰۰ میلیارد تومان کسری تکمیل زیرساخت های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، درحالیکه بسیاری از پروژه های مسکن مهر در انتظار تأمین زیرساختهای آب و فاضلاب و زیرساختهای برق است، وزارت نیرو عنوان می کند محلی برای تأمین بودجه احداث و تکمیل زیرساختهای پروژه های مسکن مهر ندارد.

    از اینرو، پس از کش و قوس های فراوان و بررسی های متعدد در کارگروههای مسکن دولت یازدهم، امروز مصوبه ای از سوی «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تخصیص جدید مالی دولت برای تکمیل زیرساختهای مسکن مهر ابلاغ شد.

    متن این مصوبه بدین شرح است:

    1- مبلغ پنج هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر5) ریال به ترتیب مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد (000ر000ر000ر500ر1) ریال سهم بخش برق و سه هزار و پانصد میلیارد (000ر000ر000ر500ر3) ریال سهم بخش آب و فاضلاب به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور (به نسبت مساوی)، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب1393- ، به منظور احداث و تکمیل خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر با اولویت تکمیل شبکه تصفیه خانه و تأسیسات فاضلاب شهرهای جدید پردیس، گلبهار، هشتگرد، صدرا، پرند و سهند و پروژه های مسکن مهر شهرهای جیرفت، پیامبر اعظم بندرعباس، لپویی، ولیعصر خوی، گلمان ارومیه، صفادشت، مهرآباد رودهن و مهرگان در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

    2- وزارت نیرو به نمایندگی از دستگاه های تابعه موظف به مبادله موافقتنامه توزیع اعتبار به دستگاه های ذی ربط و اعلام گزارش پیشرفت اجرای پروژه ها در مقاطع زمانی سه ماهه به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد.

    3- تصویب نامه شماره 73324/ت52287هـ مورخ 8/6/1394 لغو می‌شود.

    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

    تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل زیرساختهای آب و برق مسکن مهر در حالی است که «حمید چیت چیان» وزیر نیرو ماه گذشته در این خصوص گفت: "برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر در مجموع به 5 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که تاکنون از محل بودجه و محل اعتبارات اضطراری 10 و 12، 30 درصد آن تامین شده و ما به همین میزان زیرساخت‌ها را اجرایی کرده‌ایم."

    بر اساس گفته وزیر نیرو، تا پیش از این یکهزار و 680 میلیارد تومان برای تأمین زیرساختهای مسکن مهر تخصیص داده شده و این رقم با احتساب 500 میلیارد تومان جدید به 2 هزار و 180 هزار میلیارد تومان می رسد و هنوز از رقم 5600 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز برای تکمیل زیرساختهای مسکن مهر، 3 هزار و 420 میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار