مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پشتیبانی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۲ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد

عصر ساختمان:معاون پشتیبانی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد.

۲ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، هادی درفشی در سفر به استان قزوین که ظهر امروز به منظور حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن این استان انجام گرفت در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: مسئولیت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور است.

    وی افزود: در حال حاضر حدود 380 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در دست احداث داریم که تاکنون حدود 290 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در سال آینده تمام واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در سطح کشور را به بهره‌برداری برسانیم.

    درفشی ادامه داد: البته در اجرای مسکن مهر امکان دارد با مشکل مرتبط با مسائل زیربنایی روبرو شویم اما بخشی که مربوط به ساخت و سازها بوده به اتمام می‌رسد.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تهیه طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار روستای بالای 20 خانوار جمعیت در سطح کشور داریم.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت کشور طرح هادی روستایی تهیه کنیم.

    درفشی گفت: برای تهیه طرح هادی روستایی منابع مالی مورد نیاز باید از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دولت تأمین شود که هر اندازه تأمین اعتبار در زمان سریع‌تری انجام گیرد قطع‌ به یقین تهیه طرح هادی روستایی نیز با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی روستایی با تأخیر روبرو است، بیان کرد: تاکنون در 40 درصد روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت موفق شدیم طرح هادی روستایی اجرا کنیم البته طرح هادی برخی از روستاها نیاز به بازنگری دارد.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بنیاد مسکن از سال 84 تاکنون نوسازی و مقاوم‌سازی 200 هزار واحد در هر سال است که تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن در این برنامه مقاوم‌سازی شده است.

    درفشی اظهار کرد: 2 میلیون واحد مسکن نیز باقی مانده که به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب در زمان احداث، نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

    وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در طی برنامه ششم توسعه بتوانیم با تأمین منابع مالی مورد نیاز تمام این طرح‌ها را پوشش دهیم.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به برنامه‌های سال 95 این نهاد خاطرنشان کرد: برنامه‌های سال آینده در واقع ادامه برنامه‌های در حال اجرا است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرا و تهیه طرح‌های هادی روستایی، صدور سند روستایی و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد.

    درفشی یادآور شد: کار مشارکت مسکن محرومان را نیز با همکاری بنیاد مستضعفان در دستور کار داریم که تاکنون 208 هزار و 600 مورد برای مسکن‌دار شدن شناسایی شده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو