مدیران خودروعصر اعتبار

تامین ۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز

عصر ساختمان- کارشناس مسکن با بیان این‌که تقاضا برای املاک تجاری نیز رو به کاهش است، مدعی شد: ۸۰ درصد از درامد شهرداری‌ها از محل ساخت و ساز تامین می‌شود.

تامین ۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ملکی با با یادآوری این‌که طی بیش از یک دهه اخیر شهرداری ها به دلیل نداشتن درآمد پایدار با مشکلات بودجه ای زیادی مواجه بودند، مدعی شد: به دلیل اینکه شهرداری ها از درآمد پایدار محروم هستند، بنابراین 80 درصد درآمد این نهادهای عمومی غیردولتی از محل ساخت و ساز تامین می شود. عدم درآمد پایدار منجر شده تا شهرداری ها به صورت غیرعلنی از تجاری سازی‌ها حتی ساخت و سازهای تجاری غیرمجاز حمایت کنند و به صورت ضمنی موافق تجاری سازی باشند. همین موضوع باعث رشد و توسعه املاک تجاری در کشور به ویژه کلان شهرها شد که این املاک در کلان شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و مشهد با حجم گسترده ای قابل مشاهده است.

    وی افزود: واقعیت این است تقاضا برای املاک تجاری نیز رو به کاهش است چراکه با راه اندازی اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای نوپا به تدریج نیاز مردم هم در سطح عام و هم در سطح خاص از طریق نرم افزارهای مختلف قابل سفارش و تامین است.

    وی با بیان این‌که یکی از مشکلات اساسی که منتج به پروژه های مازاد تجاری شده، ارزیابی اقتصادی این پروژه ها توسط افراد غیر متخصص است، تصریح کرد:‌ ارزیابی و امکان سنجی یک پروژه ساختمانی در دنیای امروز فن و تخصص محسوب می شود، اما بسیاری از افراد در عین حال که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند، در این عرصه وارد می شوند و با پیش بینی ها و ارزیابی های ناصحیح علامت غلط به سرمایه گذار و بازار می دهند.

    وی با اشاره به این‌که بسیاری از فعالان اقتصادی در املاک با کاربری اداری فعالیت تجاری انجام می دهند گفت: یکی از پیشنهادات برای درآمد پایدار شهرداری، شناسایی این واحدها و صدور مجوز تغییر کاربری برای مالکان این واحدهاست تا ضمن قانونمند کردن محل فعالیت این کسب و کارها، یک درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار