مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

خانه دار شدن اقشار ضعیف با عرضه خانه های لوکس ممکن نیست

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، همراهی سازمان های تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد، امور مالیاتی و همچنین مشاوران املاک را در راستای توفیق وزارت راه در مسیر شناسایی خانه های خالی لازم دانست.

خانه دار شدن اقشار ضعیف با عرضه خانه های لوکس ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجید کیان پور از تعلل دولت در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نداشتن بانک اطلاعاتی کامل از خانه های خالی و تعلل در اجرای سامانه ملی املاک از سوی دولت دو عامل مهم تاخیر در اجرای این مصوبه قانونی بوده است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای قانون مصوب مجلس لازم است، افزود: باید بدانیم که در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی و حتی عرضه آن ها به بازار مسکن تحول چندانی در بازار رخ نخواهد داد.

    مسکن شهرسازی
    اکثر قریب به اتفاق خانه های خالی موجود در کشور با زیربنای بالا و به صورت لوکس هستند

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اکثر قریب به اتفاق خانه های خالی موجود در کشور با زیربنای بالا و به صورت لوکس هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر تقاضاها در بازار مسکن مربوط به قشر آسیب پذیر جامعه بوده از این رو با تزریق این واحدها به بازار تقاضایی از جامعه هدف کم نخواهد شد.

    کیان پور با بیان اینکه اثرپذیری کم بازار مسکن از قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از ضرورت اجرای آن نمی کاهد، گفت: باید دستگاه های مختلف با هماهنگی کامل تحت محوریت وزارت راه و شهرسازی نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی دقیق تعداد واحدهای خالی از سکنه در کشور را به تفکیک استان ها مشخص کنند.

    نظارت بر بازار مسکن
    دستگاه های مختلف به کمک وزارت راه برای شناسایی خانه های خالی بشتابند

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، مشاوران املاک، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سازمان امور مالیاتی باید وزارت راه و شهرسازی را در شناسایی خانه های خالی و همچنین اجرای قانون در خصوص آن ها همراهی کنند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با در نظر گرفتن برنامه زمان بندی شده بازار مسکن را ساماندهی کند، گفت: مجلس نیز بارها در خصوص کمک به دولت در حوزه ساماندهی بازار مسکن اعلام آمادگی کرده اکنون نیز با هر برنامه کارشناسی شده دولت در این مسیر همسو خواهیم بود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار