مدیران خودروعصر اعتبار

واردات ۴ میلیون تن آهن کمر تولیدکنندگان را شکست

دولت تعرفه واردات آهن را افزایش دهد

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری حدود ۴ میلیون تن آهن آلات به کشور وارد شده است، گفت: بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعالیت نمی کنند و متاسفانه هم اکنون انباشته شده است.

واردات ۴ میلیون تن آهن کمر تولیدکنندگان را شکست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تهران نیوز، شهریور ماه سال جاری بود که خبر از تعطیلی 1600 واحد صنفی آهن فروش در تهران رسانه ای شد. این موضوع زمانی مطرح شد که 16 میلیون تن تولید فولاد وجود دارد و این در حالیست که ظرفیت تولید داخل خیلی بالاتر از این ارقام است.
    بر این اساس، اگر میزان مصرف با سالهای گذشته را بسنجیم کسری وجود دارد ولی با توجه به واقعیت بازار و رکود کسری وجود ندارد.
    متاسفانه خام فروشی سنگ آهن خصوصا به چین وجود دارد ولی در حال حاضر هر تن سنگ آهن 25 دلار خریداری می شود که برای صادر کنندگان دیگر به صرفه نیست.
    با توجه به اینکه در داخل کشور ظرفیت تبدیل مواد خام به فرآورده های کنسانتره و آهن اسفنجی و … وجود دارد ولی سالانه 4 میلیون و 500 هزار الی 5 میلیون تن واردات مواد اولیه مانند ورق، شمش و … به کشور صورت می گیرد.

    محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان؛ با اشاره به اینکه برجام اجرایی و تحریم ها رفع شده ولی هیچ اتفاقی در بازار صنف آهن فروشان رخ نداده است، گفت: نباید در دوران پسابرجام به واردات آهن اضافه شود زیرا با این مهم موجب تشدید رکود در این بازار می شود.
    وی با اشاره به وضعیت بازار آهن در کشور خصوصا تهران، گفت: اگر دولتمردان در زمینه واردات آهن تجدید نظر کنند و این عرصه را مدیریت کنند می توان گفت که بازار داخلی بهبود خواهد یافت.
    رئیس اتحادیه آهن فروشان ضمن تاکید بر اینکه از آغاز سال جاری حدود 4 میلیون تن آهن آلات به کشور وارد شده است، ادامه داد: بخشی از این آهن آلات هنوز در بنادر کشور وجود دارد.
    آزاد با بیان اینکه در مقابل واردات آهن، صادرات نیز انجام شده ولی متاسفانه هم اکنون 3 میلیون تن آهن آلات در انبار کارخانه های سراسر کشور انباشته شده که یک فاجعه است، تصریح کرد: می توان گفت که هم اکنون بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات با ظرفیت 100 درصدی فعالیت نمی کنند.
    وی با اشاره به مطلب بالا، افزود: چنین کارخانه هایی دو راه در پیش دارند؛ اول اینکه تعطیل شوند و یا مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند رونق اقتصادی را رقم بزنند.
    رئیس اتحادیه آهن فروشان ضمن تاکید بر اینکه در دوران پسا برجام دولت باید با افزایش تعرفه واردات آهن، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون ساخت و ساز واحدهای مسکونی و غیره در کشور کاهش یافته، این امر یکی از بهترین راهکارهایی است که می تواند از وارد شدن آسیب به بخش داخلی جلوگیری کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو