مدیران خودروعصر اعتبار

رشد نرخ اجاره بها قابل پیش بینی بود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت ارایه لایحه ای از سوی دولت در خصوص تعیین سقف و کف برای نرخ اجاره بها تاکید کرد و گفت: رشد نرخ اجاره بها با توجه به رکود عمیق مسکن و نبود ساخت و ساز در ماه های اخیر قابل پیش بینی بود.

رشد نرخ اجاره بها قابل پیش بینی بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی  با اشاره به دلایل رشد 9.9 درصدی نرخ اجاره بها در ماه های اخیر، گفت: بارها در خصوص گرانی مسکن و اجاره بها با ادامه شرایط فعلی به دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی هشدار داده شده بود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رکود عمیق مسکن بر گرانی اجاره بها تاثیر داشته است، افزود: توقف ساخت و ساز در حوزه مسکن علاوه بر تاثیر بر افزایش حباب نرخ مسکن بر بازار اجاره بها نیز اثر منفی داشته است.

    گرانی مسکن افزایش قیمت

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات رشد بیش از 9 درصدی نرخ اجاره بها نیز دور از ذهن نیست، تصریح کرد: ورود ضربتی دولت به بحث تنظیم بازار اجاره بها قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات برای جلوگیری از بزرگ تر شدن نرخ ها ضروری است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دستگاه های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی نقش مهمی برای مقابله با نرخ های نجومی اجاره بها دارند، گفت: گزارش گیری از دستگاه های نظارتی در خصوص نحوه عملکرد در حوزه بازار اجاره بها از سوی کمیسیون عمران مجلس در هفته آتی صورت خواهد گرفت.

    حاشیه نشینی نتیجه ناتوانی در خرید خانه در شهرها است

    رضایی با تاکید بر اینکه مطالبه جدی کمیسیون عمران مجلس از دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی تلاش در راستای کاهش حباب قیمتی در بازار مسکن و اجاره بها است، افزود: در شرایط فعلی همزمان با رشد قیمت  مسکن، بر جامعه اجاره نشین و همچنین حاشیه نشین کشور افزوده خواهد شد.

    وی ادامه داد: دولت به جای اینکه در آینده منابعی را برای رفع معضلات حاشیه نشینی هزینه کند اکنون باید این منابع را برای ساماندهی نرخ ها به بازار مسکن تزریق کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از رشد مجدد نرخ اجاره بها در خرداد و تیرماه است، گفت: برای عدم تحقق این پیش بینی ها دولت از همین امروز باید عزم خود را جزم کرده و با ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن از صعودی شدن نرخ ها جلوگیری کند.

    دولت لایحه ای برای ساماندهی نرخ اجاره بها به مجلس ارسال کند

    وی همچنین از آمادگی کمیسیون عمران مجلس برای بررسی لایحه دولت در خصوص تعیین سقف و کف برای نرخ اجاره بها در مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: عدم ورود مجلس به تدوین چنین طرحی به علت رعایت بار مالی احتمالی آن است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با برگزاری نشست های مستمر در کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر راه و شهرسازی راهکارهای ثبات قیمت اجاره بها و تنظیم نرخ ها در بازار مسکن پیگیری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار