مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران:

محیط زیست و منابع طبیعی در برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز منتظر حکم نباشند

عصر ساختمان:استاندار تهران بر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد و گفت: ‌منابع طبیعی و محیط زیست می توانند در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز رأسا وارد شوند و منتظر حکم قوه قضاییه نباشند.

محیط زیست و منابع طبیعی در برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز منتظر حکم نباشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، سید حسین هاشمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداران، اعضای شورا و مدیران ادارات استان تهران برگزار شد بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در طرح آمایش تهران با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد.

    وی با اشاره به موفقیت طرح مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان تهران گفت:‌ با تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، دولت توانست تا 95 درصد در اجرای آن موفق عمل کند. عملکرد در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به نحوی بود که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دولت یازدهم قرار گرفت.

    هاشمی با تاکید بر اینکه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه‌ها موظفند سیاست پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان را ادامه دهند تصریح کرد:‌ هدف ما تخریب نیست و امیدواریم کسی دنبال ساخت و ساز غیر مجاز نباشد، اما اگر دیده شود در برخوردها کوتاه نمی‌آییم.

    وی ادامه داد:‌ منابع طبیعی و محیط زیست در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌توانند رأسا وارد شوند و منتظر حکم قوه قضاییه نباشند.

    استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش خویش به برگزاری باشکوه و در کمال آرامش انتخابات هفتم اسفندماه نیز اشاره کرد و گفت:‌ همه دستگاه های استان در برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تلاش کردند و با آرامش و امنیت کامل، مردم به هرکسی که می خواستند رأی دادند.

    هاشمی با بیان اینکه در امانتداری آرای مردم به خوبی عمل شد افزود: سه شهرستان استان، مرحله دوم انتخابات را در دهم شهریورماه 95 در پیش دارند.فرمانداران و شهرداران اصل بی طرفی را در مرحله دوم انتخابات اصل قرار دهند و امیدواریم همانند مرحله نخست نیز حضور قوی مردم در پای صندوق های رأی را شاهد باشیم.

    بررسی موضوع آمایش استان تهران وتوضیح برخی مشکلات و ارایه راهکارها برای شهرستان پردیس دستور جلسه این نشست بود.

    ** سند آمایش کشور از سال 1345 آغاز شده است

    نعمت‌الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با ارایه گزارشی از وضعیت آمایش استان گفت: سند آمایش کشور از سال 1345 آغاز شده است و هنوز تمام نشده است.

    وی ادامه داد:‌ موضوعاتی که در این سند مطرح است به عنوان سند بالادستی بر مبنای نظریه پایه توسعه استان‌ها است که سال گذشته این نظریه در استان تهران نهایی و ابلاغ شد تا بخش توسعه و آمایش در استان اجرایی شود.

    ترکی به روزرسانی آمایش استان تهران و برنامه‌ریزی در اجرای آن را از بخش‌های دیگر سند آمایش برشمرد و عنوان کرد:‌ در دستور نخست طرح آمایش، باید موقعیت استان تهران، نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها شناسایی شوند.

    وی در ادامه این سوالات که استان تهران قرار است در آینده به چه اهدافی برسد؟ و اینکه استان چگونه به اهداف تعیین شده دست می‌یابد را سوالاتی دانست که در آمایش استان باید به آنها پاسخ داده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار