مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه هیات وزیران به ریاست رییس جمهور انجام شد:

تصویب راهکارهای اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار

عصر ساختمان- هیئت وزیران در جلسه روز یکشنبه ضمن بررسی راهکارهای اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار با هدف احیاء، بهسازی و نوسازی بافت­‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موارد پیشنهادی برای ایجاد ابزارهای مالی و حقوقی این برنامه را از سوی وزارت راه و شهرسازی به تصویب رساند.

تصویب راهکارهای اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، برنامه یاد شده شامل طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار در محدوده اراضی دارای مالکیت خصوصی و اراضی دولتی است.

    بر این اساس و به منظور تسریع در نوسازی بافت­ های فرسوده و ناکارآمد شهری، کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت­ های دولتی مکلف شدند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود در محدوده­ ها و محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

    دولت جهت ایجاد مشوق ­های لازم برای تسهیل در فرآیند بازآفرینی شهری پایدار، کلیه دستگاه ­های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار را موظف کرد حداقل 30 درصد از اعتبارات بودجه های سنواتی مربوط به فعالیت­ های خود در شهرها را به برنامه اجرایی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف، اختصاص دهند.

    همچنین میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول این طرح را در کلانشهرها به ازای هر واحد مسکونی تولید شده به ترتیب 500 میلیون و 200 میلیون ریال و در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات یاد شده را به ترتیب 400 میلیون و 150 میلیون ریال تعیین کرد.

    هیئت وزیران، بانک مرکزی را موظف کرد پس از تصویب شورای عالی پول و اعتبار، نسبت به فراهم کردن تمهیدات لازم جهت کاهش سود تسهیلات خرید مسکن (صندوق یکم) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از 8 درصد به 6 درصد و کاهش مدت سپرده‌گذاری از 6 ماه به 5 ماه و نیز افزایش دوره بازپرداخت از 12 سال به 15 سال اقدام نماید./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی