مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت نوسازی سالانه ۱۰درصدی بافت‌‌های فرسوده در کشور

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور یکی از موضوعاتی است که در حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

ضرورت نوسازی سالانه ۱۰درصدی بافت‌‌های فرسوده در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران بافت فرسوده را یکی از چالش‌های اصلی در شهر تهران و همچنین اکثر کلانشهر‌های کشور دانست و اظهار داشت: بحث نوسازی بافت‌های فرسوده، تنها یک بحث کالبدی نیست بلکه این بحث موضوعی چند وجهی با ابعاد روحی، روانی و اجتماعی است.

    وی عنوان کرد: از برنامه‌ چهارم توسعه کشور که قرار بوده سالانه 10درصد بافت‌های فرسوده نوسازی شوند، 2برنامه را پشت سرگذاشته‌ایم و با توجه به گزارشات و آمارهای ارائه شده حدود 13 درصد نوسازی در سطح کشور اتفاق افتاده که 7 درصد آن مربوط به تهران و 6  درصد مربوط به کل کشور بوده است.

    امانی در ادامه با اشاره به سیاست‌های پیشین در خصوص سه مسکن مهر، تأکید کرد: چنانچه ریل‌گذاری اشتباه در این مسیر انجام نمی‌گرفت و اعتبارات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر در بافت‌های فرسوده هزینه می‌شد، نه تنها اهداف پیش‌بینی شده برای نوسازی سالانه بافت‌های فرسوده محقق می‌شد بلکه همچنین افزایش و تولید واحد‌های مسکونی در جایی اتفاق می‌افتاد که زیرساخت‌های لازم در آنجا فراهم بود و امکان اسکان شهروندان در آنها وجود داشت.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با تغییر رویکرد سازمان نوسازی به مدیریت هماهنگ و یکپارچه و همچنین برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی و پرهیز از تصدی‌گری و امور اجرایی، تصریح کرد: در سال 94 جهش خوبی در حوزه مدیریت شهری نسبت به بحث بافت‌های فرسوده آغاز شد که ضروری است در سال 95 ادامه پیدا کند.

    وی در پایان گفت: با ظرفیت‌های در نظر گرفته شده در بودجه سال 95 شهرداری تهران و همچنین موضوعات مورد پیگیری و مصوبات ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و کمیته‌های زیر مجموعه آن، بحث نوسازی بافت‌های فرسوده در اولویت کاری مناطق قرار گیرد و منابع لوازم به این بخش سوق داده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو