مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی:

وعده رئیس جمهور برای تخت جمشید هنوز تخصیص نیافته است

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی کشور جلب مشارکت مردم برای حفظ آثار تاریخی را از الویت های این معاونت در سال ۹۵ خواند.

وعده رئیس جمهور برای تخت جمشید هنوز تخصیص نیافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمدحسن طالبیان در مورد مهم‌ترین اقدامات معاونت میراث فرهنگی گفت: در سال 94 مهم‌ترین اتفاقی که رخ داد، همدلی و ایجاد زبان مشترک با دستگاه‌های مختف توسعه مانند وزارت خانه‌ها و شهرداری‌ها بود که کار ساده‌ای نیست و اگر این مفاهمه پیرامون موضوع میراث فرهنگی ادامه پیدا کند، بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد.

    وی ادامه داد در سال گذشته در جهت آگاهی بخشی به تصمیم سازان اقدام کردیم به همین علت نیز شاهد بودیم بسیاری از مسولان نسبت به تاریخ، فرهنگ و شهرشان نگاه متفاوت تری پیدا کردند و اگر این جریان ادامه پیدا کنند و مسولان به این مسائل اشراف پیدا کنند، می‌توانیم بگوییم سال موفقی را داشتیم.

    معاون میراث فرهنگی کشور در مورد الویت‌های سال 98 گفت: مهم‌ترین الویت ما معرفی و آموزش است که این کار را در سال 94 آغاز کردیم وامسال باید پررنگ‌تر شود، الویت دیگر نیز و جلب مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی ست که بسیار مهم است به همین علت نیز بودجه ساختمان‌های مشارکتی را افزایش دادیم یعنی اگر کسی مالک بناهای ثببت شده ملی باشد می‌تواند حداکثرتا سقف 50 درصد تسهیلات و دیگر امکانات را دریافت کند.

    طالبیان افزود: اگر خود مردم از آثاری که از آن استفاده می‌کنند یا مالک آن هستند حفاظت کنند اقدام بسیار خوبی خواهد بود، در واقع هر جامعه‌ای خودش باید میراث فرهنگیش را حفظ کند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا ردیف بودجه‌ای که رئیس جمهور در سفر به استان فارس برای تخت جمشید وعده داده بود تحقق یافت یا خیر؟ گفت: دستورتخصیص این بودجه داده شده و در حال طی کردن مراحل اداری است، اما به دلیل شرایط مالی که در سال 94 داشتیم هنوز اعتبار آن وارد سازمان نشده است و ما منتظر آن هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار