مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

محدودیت منابع اجازه افزایش سهم وام در خرید مسکن را نمی دهد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راهکار عملی شفافی در حوزه کاهش دغدغه متقاضیان وام مسکن با پیش شرط سپرده گذاری یک ساله وجود ندارد، گفت: با توجه به محدودیت منابع بانکی بعید است دولت بتواند سهم وام را در خرید مسکن افزایش دهد.

محدودیت منابع اجازه افزایش سهم وام در خرید مسکن را نمی دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به وضعیت بازار مسکن و دغدغه هایی که برای متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز مسکن یکم وجود دارد، گفت: نگرانی از کاهش ارزش پول مردم پس از یک دوره یک ساله سپرده گذاری برای اخذ وام مسکن صحت دارد.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروزه به واسطه افزایشی که در نرخ طلا و ارز اتفاق افتاده کاهش ارزش پول ملی را شاهد هستیم، افزود: کاهش ارزش وام مسکن پس از یک سال سپرده گذاری واقعیتی است که نمی توان کتمان کرد.

    ترجمه افزایش قیمت طلا و ارز کاهش توان مالی مردم است

    شهریاری با تاکید بر اینکه مفهوم افزایش قیمت طلا و ارز کاهش توان مالی مردم است، تصریح کرد: فقیر تر شدن طبقه ضعیف که فاقد دارایی های ارزی و طلا هستند با شرایط فعلی محرز است.

    وام مسکن
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازار مسکن از سال گذشته بعد از یک رکود تقریبا طولانی 4 الی 5 ساله تحرکی پیدا کرده است، گفت: با کاهش نرخ سود سپرده بانکی سپرده ها خارج شده و به سمت بازار ارز و طلا رفته و در دراز مدت به سمت بازار مسکن هدایت شده است.

    سیاست های بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار سوداگری را از این بازار خارج کرد

    وی با تاکید بر اینکه با سیاست های بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار، این بازار دیگر برای سوداگری مناسب نیست، گفت: به همین دلیل نقدینگی به سمت بازار مسکن تغییر جهت پیدا می کند و بازار مسکن انتظار می رود که در ماه های آینده از نرخ رشد نسبتا خوبی در زمینه معاملات و قیمت برخوردار شود.

    شهریاری با بیان اینکه رشد معاملات و قیمت در بخش مسکن به هر صورت بازار تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: با این اوصاف قدرت خرید مردم در قبال مسکن باز هم کاهش می یابد چون ارزش پول کم شده و از آن طرف هم قیمت مسکن بالا رفته است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: رویه فعلی می تواند در درازمدت باز به رکود مسکن منجر شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که برای رفع دغدغه مردم در خصوص آینده مسکن نیازی به هم اندیشی دولت و مجلس است یا خیر، گفت: به نظر نمی آید که راهکار عملی خیلی شفافی در این حوزه وجود داشته باشد مگر اینکه دولت بتواند سهم وام را باز در قیمت خرید مسکن افزایش دهد که آن هم با توجه به منابع بانک ها بعید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو