مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شهرداری سرمایه‌داران را برای خرید محدوده حرم حضرت عبدالعظیم جذب نماید

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید مراکز قابل خرید محدوده حرم را تملک‌ و مراکز میراثی‌ را حفظ کند.

شهرداری سرمایه‌داران را برای خرید محدوده حرم حضرت عبدالعظیم جذب نماید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص علت بلاتکلیفی‌ طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم‌ گفت: بچه که یتیم  می‌شود، چند پدر و مادر پیدا می‌کند و اطراف حرم هم به همین شکل شده است.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اطراف حرم هم بی صاحب‌ شده و هم همه مسئول هستند، ولی کسی به آن رسیدگی‌ نمی‌کند.

    وی با اشاره به اینکه محوطه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم‌ بیش از 40 سال است که در طرح قرار گرفته اظهار کرد: خانه‌های اطراف آن اکنون وضعیتی‌ پیدا کرده‌اند که در حال فرو ریختن بر سر مردم هستند.

    خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه من با قرار دادن این مساحت بالا در طرح محدوده حرم‌ موافق نیستم‌، گفت: مسئولین‌ امر می‌توانستند حلقه‌ کوچک‌تری را در طرح حرم قرار دهند؛ در حالیکه اکنون حلقه‌ بزرگی را در طرح گذاشته‌اند. در یک دوره‌ بخش‌هایی از آن را خریدند و الان وضعیت‌ به شکلی شده که بین خانه‌های مردم نقاطی خالی وجود دارد و تبدیل به محل انباشت‌ زباله‌ شده است.

    عضو شورای شهر تهران گفت: من از شهردار می‌خواهم که بازدیدی از محدوده حرم کند تا ببیند مردم آن محلات که برخی سابقه 500 ساله سکونت در آنجا را دارند، چگونه زندگی می‌کنند.

    خلیل‌آبادی ادامه داد: ما باید مراکز قابل خرید را از مردم بخریم‌ و مرکز میراثی‌ را که متأسفانه بخشی از آنها تخریب شده، حفظ کنیم.

    وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 20 و شهرداری تهران باید از سرمایه‌گذاران دعوت کنند که در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری هم باید نسبت به برخی مقررات‌ کوتاه بیاید تا سرمایه گذاران جذب شوند.

    وی افزود: در اطراف حرم زمین‌های تجاری متری 120 میلیون تومان است، ولی چون این موضوع بیان نشده سرمایه‌گذاران تصور‌ می‌کنند آنجا مخروبه‌ است و پولشان‌ هدر می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو