مدیران خودروعصر اعتبار

رفع تعرض از ۲۴۹ مورد اراضی ملی ودولتی به مساحت ۹۵ هکتار

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی ضمن تشریح عملکرد یگان در اردیبشهت ۹۷، گفت: رفع تعرض از ۲۴۹ مورد اراضی ملی و دولتی به مساحت ۹۵ هکتار و اجرای ۹۲ فقره حکم قطعی و بازگشت ۱۹۷ هکتار به اراضی سازمان در اردیبهشت سالجاری از اهم عملکرد یگان در ماه گذشته بود.

رفع تعرض از ۲۴۹ مورد اراضی ملی ودولتی به مساحت ۹۵ هکتار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد آن یگان را برای اردیبهشت ماه 97، تشریح کرد.

    عباس‌نژاد گفت: در بخش پیشگیری و مقابله با تعارضات آمار گشتی‌های در 34 اداره کل، شامل گشت‌زنی300 خودروی سازمانی و 145 دستگاه موتورسیکلت سوار بوده است.

    فرمانده یگان حفاظت با تاکید مجدد بر راه‌اندازی سامانه دریافت گزارشات مردمی، اعلام کرد: موضوعی که به دنبال استقرار آن هستیم راه‌اندازی سامانه دریافت گزارشات مردمی است و پیش‌بینی می‌کنیم با پیشرفت‌هایی که حاصل شده، مهرماه این سامانه، راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم در سراسر کشور امکان دریافت گزارشات مردمی را داشته باشیم.

    این مقام‌مسئول ادامه داد: فرماندهان یگان در سراسر کشور با تعاملی که با مردم و معتمدان محلی دارند، توانستند 260 مورد گزارشات مردمی را دریافت کنند.

    وی با اعلام این مطلب که بیشترین گزارشات مردمی در مورد تعرض به اراضی ملی و دولتی در استان خوزستان گزارش شده است، ‌گفت: در اردیبهشت 249 مورد تعرض به اراضی داشتیم که کارکنان یگان توانستند 244 فقره را رفع کنند. مجموعه این تعرضات بالغ بر 95 هکتار است و در همین ارتباط نیز 84 فقره پرونده تشکیل شد و 18 نفر دستگیر و به مراجع نظامی و انتظامی مرتبط منتقل شدند.

    عباس‌نژاد همچنین در مورد اجرای احکام‌قطعی سازمان، اعلام کرد: در اردیبهشت 92 فقره احکام قطعی اجرا شد که عامل مهمی در موضوع پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود. همچنین، مجموع اجرای احکام قطعی 197 هکتار بود که به اراضی سازمان الحاق شد.

    وی ادامه داد: بیشترین اجرای احکام قطعی در بوشهر با 34 فقره به مساحت 5 هکتار بوده است. در یزد نیز 8 فقره به مساحت 31 هکتار و در فارس هم 7 فقره با 107 هکتار حکم قطعی به اجرا درآمد

    فرمانده یگان حفاظت سازمان افزود: در استان فارس عدد قابل توجهی منجر به تخریب شد. به دلیل آنکه هم افزایی قضایی و انتظامی در استان انجام شد و عموما مواردی که مربوط به احداث باغ ویلا در استان فارس بود، تخریب شد و به موجودی سازمان ملی زمین و مسکن برگشت.

    به گفته این مقام مسئول، برای اجرای احکام قطعی نیز از 890 نفر از نیروهای پلیس مساعدت گرفتیم تا این نیروها بتوانند در کنار افراد یگان قرار بگیرند.

    عباس‌ن‌ژاد بازدید از 8 استان و 18 شهرستان تابعه را از جمله عملکرد یگان در ماه گذشته عنوان کرد و ادامه داد: یگان حفاظت، بازدید از استان‌ها را از حیث ارزیابی عملکردها به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود می‌داند. در اردیبهشت ماه از 8 استان و 18 شهرستان زیرمجموعه آن بازدید داشتیم.

    وی در بیان آمار تعرضات و رفع آنها در استان تهران نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: در تهران 13 شهرستان وجود دارد که از نظر واحدهای گشتی به دلیل اهمیت استان رقم قابل‌توجهی در سطح استان در حال ارایه خدمات هستند. با اینحال، در اردیبهشت سالجاری (97)، 5 مورد تعرض در مساحت 15800 متر در استان تهران رفع تعرض شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار