مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن مطرح کرد:

تشریح دلایل افزایش سرمایه‌گذاری در بانک مسکن

عصر ساختمان- مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با اعلام آمار رشد حجم ریالی سپرده ها، دو علت این رویداد مثبت را تشریح کرد و گفت: بهبود شاخص‌های سلامت بانکی در بانک‌مسکن طی سال گذشته که با افزایش سرمایه بانک اتفاق افتاد، در افزایش تمایل عمومی به سپرده‌گذاری در بانک‌مسکن نسبت به سایر بانکها موثر بوده است.

تشریح دلایل افزایش سرمایه‌گذاری در بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل ازبانک‌مسکن، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن با اشاره به این رشد چشمگیر در مانده سپرده‌ها، در تشریح علل افزایش اقبال به سپرده گذاری در بانک مسکن، گفت: دو عامل در این رویداد موثر بوده است.

    ایزدی عامل اول را نقش محوری بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته که بخش مسکن از رکود سالهای 93 تا 95 کمی فاصله گرفت، به دلیل افزایش تقاضا برای دریافت انواع تسهیلات مسکن چه توسط خریداران مسکن و چه از سوی سازنده‌ها، مراجعه به بانک‌مسکن نیز افزایش پیدا کرد و از آنجا که دسته‌ای از تسهیلات بانک مسکن در قالب سپرده‌گذاری، ارایه می‌شود در نتیجه این افزایش تقاضا باعث افزایش حجم سپرده‌ها در بانک شد.

    ایزدی صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز مسکن یکم و همچنین حساب ممتاز را سه محل اصلی ورود متقاضیان تسهیلات مسکن برای گذراندن دوره مشخص سپرده‌گذاری جهت دریافت تسهیلات مورد نظر مشتریان بانک عنوان کرد و گفت: سبد تسهیلات بانک مسکن به گونه ای است که هر مشتری متناسب با نوع نیاز خود به تسهیلات و شرایط مالی-اقتصادی خود، می تواند مسیر سپرده‌گذاری یا دریافت آنی را انتخاب کند.

    مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در تشریح دومین علت افزایش 25 درصدی مانده سپرده ها در بانک مسکن در آخرین ماه از سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95، تصریح کرد: بهبود شاخص‌های سلامت بانکی در بانک‌مسکن طی سال گذشته که با افزایش سرمایه بانک اتفاق افتاد، در افزایش تمایل عمومی به سپرده‌گذاری در بانک‌مسکن نسبت به سایر بانکها موثر بوده است.

    ایزدی در این باره افزود: گروهی از متقاضیان سرمایه گذاری در بانکها -متقاضیان سپرده گذار در شبکه بانکی- بیشتر از آنچه دنبال نرخ سود بالا باشند، به دنبال ریسک پایین سپرده گذاری هستند و برای این منظور معمولاً بانکی را برای سپرده گذاری انتخاب می‌کنند که به لحاظ میزان بدهی، نسبت کفایت سرمایه و پارامترهایی از این دست، اوضاع بهتر و مناسبتری نسبت به سایر بانکها داشته باشند. بانک مسکن در حال حاضر یکی از بانکهای دارای بهترین وضعیت در این نوع شاخصها است.

    مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، افزایش قابل توجه سپرده گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن را مصداق بارز علت اول عنوان کرد و افزود: در پایان سال گذشته، میزان سپرده‌ها در صندوق پس‌انداز مسکن 51 درصد افزایش پیدا کرد و به بیش از 8 هزار و 400 میلیارد تومان رسید. همچنین میزان سپرده گذاری در حساب ممتاز به عنوان حسابی که اوراق تسهیلات مسکن به پشتوانه آن منتشر می‌شود نیز در اسفند پارسال 28 درصد نسبت به اسفند سال 95 افزایش پیدا کرد و به 35 هزار و 976 میلیارد تومان رسید. این میزان افزایش سپرده‌گذاری در این دو حوزه بیانگر تاثیر تحولات مثبت بازار مسکن در افزایش سپرده‌گذاری در بانک مسکن است.

    ایزدی افزایش 49 درصدی سپرده سرمایه گذاری بلندمدت در بانک مسکن در ماه پایانی سال گذشته را نیز مصداق علت دوم برشمرد و گفت: حجم سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت در بانک مسکن در اسفند پارسال از مرز 12 هزار میلیارد تومان گذشت.

    80 درصد از سپرده گذاران در بانک مسکن را سپرده گذاران حقیقی تشکیل می‌دهد که این موضوع، نفوذ بانک مسکن در بین مشتریان خرد و تاثیر فعالیت این بانک در بین عموم مردم را نشان می‌دهد.

    بانک مسکن نزدیک به نیمی از تسهیلات بخش مسکن و ساختمان را به تنهایی تامین و پرداخت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار