مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در سال ۱۳۹۴

مسکن ارزان، اجاره بها گران شد

عصر ساختمان- بانک مرکزی از کاهش ۱۰.۳ درصدی معاملات مسکن در شهر تهران طی سال ۱۳۹۴ خبر داد و اعلام کرد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۳۸.۹ میلیون ریال گزارش شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۰.۸ درصد کاهش داشته است.

مسکن ارزان، اجاره بها گران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» ، بانک مرکزی،‌ در اسفند ماه سال 1394 تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی در شهر تهران به 13139 واحد مسکونی رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد کاهش داشته است است.

    در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 42.1 میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.

    در اسفند ماه 1394 از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 82.7 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن 21.4 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

    بر اساس این گزارش در ماه اسفند 1394 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.8 درصد افزایش داشته و این رشد برای کل مناطق شهری 11.1 درصد بوده است.

    همچنین در 12 ماهه سال 1394 تعداد 154.7 هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است. معاملات مسکن در شهر تهران طی این سال با کاهش 10.3 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

    متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی سال 1394 بالغ بر 38.9 میلیون ریال گزارش شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن 0.8 درصد کاهش داشته است.

    با وجود کاهش قیمت مسکن قیمت اجاره بها در این سال رشد داشته است. متوسط رشد اجاره بها در ﺷﻬﺮ ﺗﻬـﺮﺍﻥ ﻭ ﮐـﻞ ﻣﻨـاطق شهری طی سال 1394 به ترتیب 11 درصد و 12.5 درصد گزارش شده است.

    بانک مرکزی در این گزارش با اشاره به بهبود چشم انداز اقتصاد کلان کشور در سال 1395 و اقدامات مناسب انجام شده توسط نظام بانکی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن، پیش بینی کرده است بخش مسکن در سال جاری هم در سمت تقاضا و هم در سمت عرضه عملکرد بهتری داشته باشد.

    مشروح گزارش بانک مرکزی در مورد بخش مسکن شهر تهران را اینجا دریافت کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار