مدیران خودروعصر اعتبار

کرباسیان خبر داد:

امور مالیاتی در نقل و انتقال املاک الکترونیکی می‌شود

عصر ساختمان- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: امور مالیاتی مربوط به نقل و انتقال املاک و ساختمان‌ها یکپارچه‌ و الکترونیکی می‌شود.

امور مالیاتی در نقل و انتقال املاک الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، کرباسیا‌ن در مورد اجرای طرح امور مالیاتی الکترونیکی‌ و فعال‌سازی آن اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و زیر مجموعه‌‌های آن همانند اداره امور مالیاتی و همچنین وزارت ارتباطات در حال بررسی موضوع‌های مربوط به فعال‌سازی و تسهیل‌سازی امور مالیاتی برای شهروندان است.

    وی اضافه کرد: در اجرای این طرح برخی فاکتورها‌ سهم زیادی در فرآیند مالیات‌ستانی ندارند اما بنابر ایجاد رضایت ارباب رجوع‌ سعی در فراهم‌سازی آنها در کمترین‌ زمان ممکن داریم.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ ادامه داد: بطور مثال نقل و انتقال ملک‌ و ساختمان‌ها یکی از موارد دارای تأثیر اندک در مالیات‌ستانی‌هاست اما بنا بر مطالبه‌ مردم اقداماتی برای ساماندهی‌ این موضوع انجام داده‌ایم.

    وی تصریح کرد: در زمان نقل و انتقال اسناد مربوط به خرید و فروش ملک، شهرداری سالانه میزان عوارض را بر اساس منطقه‌‌بندی و تعیین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی اخذ می‌کرد و این رویه به خودی خود در زمان نقل و انتقالات‌ اسناد زمان زیادی را صرف خود می‌کند.

    کرباسیا‌ن گفت: حتی زمانی که فردی مالیات‌های خود را پرداخت می‌کند، مشکلاتی در نقل و انتقال املاک دارد چرا که در وهله‌ نخست باید نامه‌ای از محاضر‌ اسناد رسمی اخذ کند و همچنین در زمان انتقال اسناد باید تسویه‌ نامه‌ای بابت مالیات‌های خود ارائه کند که این امر باعث گله‌مندی تعدادی از شهروندان شده است.

    وی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی با هماهنگی‌ سازمان ثبت اسناد کشور و وزارت ارتباطات به دنبال الکترونیکی‌ شدن امور مالیاتی به خصوص در این بخش‌های مردمی است.

    کرباسیان تصریح کرد: در واقع با الکترونیکی شدن امور مالیاتی نیازی به حضور فیزیکی فرد در مراکز مربوطه‌ نیست و نامه‌ها و اسناد مربوطه به هر نهادی با طی مراحل اداری فرآیند‌ خود را پشت سر می‌گذارند.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ بیان کرد: مطابق صورت جلسه‌هایی که تدوین شده است، اجرایی شدن این امور بطور حدودی 15 روزه پیش بینی شده است و امیدواریم به زودی تمام سناریوهای‌ مربوط به فرآیند مالیاتی‌ تدوین و قابل اجرا قرار گیرد.

    وی مطرح کرد: تغییر تمام رویه‌های متداول اکنون باعث شده تا جایگزینی‌ این شیوه در مالیات‌ستانی و پرداخت مالیات‌ها زمانبر‌ شود. تغییر تمام زیرساخت‌ها دارای چالش‌ و مسائل چند جانبه‌‌ای است که نیازمند تحقیق و تفحص است.

    کرباسیان‌ گفت: روز گذشته در جلسه بهبود فضای کسب و کار، امور مربوط به مالیات‌ها را مصوب کردیم‌ و بنابر تصمیمات اخذ شده این موارد به زودی در فضای اشتغال اجرایی می‌شود.

    کرباسیان با بیان اینکه امسال تمام اظهارنامه‌های امور مالیاتی، الکترونیکی‌ انجام شده است، گفت: این استقبال افراد حقوقی و حقیقی نشان دهنده جهش بزرگی در نظام مالیاتی است که اثر بسزایی در مابقی زیربخش‌های اقتصادی دارد.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نوسان‌های ارزی‌ و تغییرات قیمت در برخی از اجناس‌ وعده بازگشت‌ آرامش داد و گفت: دولت در حال انجام اقداماتی برای بازگشت‌ آرامش و حذف نوسان‌های اخیر است که امید می‌رود در کمترین زمان ممکن موضوع‌های اینچنینی حل و رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار