مدیران خودروعصر اعتبار

عضو سابق شورای شهر تهران:

ابهام در سرنوشت پروژه های نیمه تمام شهر

عصر ساختمان- عضو سابق شورای شهر تهران گفت: با گذشت سه ماه از سال جاری همچنان سرنوشت بسیاری از پروژه ها در ابهام است و مشخص نیست اولویت های شهر در اعتبار سال ۹۷ چگونه برنامه ریزی شده و چه عاقبتی درانتظار شهر است.

ابهام در سرنوشت پروژه های نیمه تمام شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابوالفضل قناعتی  با بیان اینکه اولین شوک بر شهر تهران با مدیریت  نجفی بر شهر تحمیل شد گفت: مدیریت نجفی اولین شوکی بود که شورای اسلامی شهر تهران به شهروندان تحمیل کرد، بهتر است اینگونه عنوان شود از روز روی کار آمدن آقای نجفی به عنوان شهردار تهران تمام آنچه به نام توسعه عمرانی، خدماتی و فرهنگی باید در این دوره دنبال می شد به ناگهان متوقف شد وهر ماه شاهد افزایش مشکلات وتحمیل ناکارآمدی ها بر مردم شهر بودیم.

    وی دراین باره افزود: هر چند شعارهای آقای نجفی و تیمش و شورای شهر جالب بود اما با گذشتن کوتاه زمانی از روی کار آمدن این مدیریت مشخص شد خوابیدن و توقف پروژه ها امری بدیهی است. توقف خط 6 و 7 متروی تهران و بسیاری از پروژه های نیمه کاره و پروژه هایی که درصد بسیار کمی تا بهره برداری آن مانده بود منجر به افزایش ناامیدی مردم از تیم جدید مدیریت شهری شد.

    عضو سابق شورای شهر با مبهم خواندن عملکرد شهردار فعلی تهران اظهار داشت: عملکرد آقای افشانی به عنوان دومین مدیرشهر تهران از سوی شورای اسلامی شهر همچنان در هاله ای از ابهام است چرا که آنچه انجام می شود همچنان تداوم برنامه ها وپروژه هایی است که طبق جدول زمان بندی مدیریت آقای نجفی لحاظ شده از این رو همچنان پیمانکاران و معاونین دست روی دست نظاره گر هستند تا براساس اراده شهردار جدید مشغول فعالیت شوند. به هر حال اراده شهردار بسیار مهم است و اوست که با اولویت بندی ها و توانایی مالی شهرداری می تواند موجب افزایش روند کاری یا توقف آن شود.

    قناعتی با تاکید بر توقف بسیاری از پروژه های توسعه عمرانی شهر خاطر نشان شد: متاسفانه تا کنون هیچ روند قابل قبولی که نشانه تغییرات کلی و اساسی باشد از سوی شهردار جدید تهران مشاهده نشده و با گذشت سه ماه از سال جاری همچنان سرنوشت بسیاری از پروژه ها در ابهام است و مشخص نیست اولویت های شهر در اعتبار سال 97 چگونه برنامه ریزی شده و چه عاقبتی درانتظار شهر است.

    وی  با ذکر برخی از معضلات حل نشده شهر تهران افزود: آلودگی هوای تهران, تعطیلی خطوط 6 و7،  افزایش ترافیک و مشکلات ناشی از طرح ترافیک کلانشهر تهران, توقف پروژه های مهم شهر, بی توجهی به مسائل فرهنگی و بافت فرسوده و بسیاری از مسائل مهم شهر بیانگر آن است که مدیریت شهری خواسته یا ناخواسته موارد یاد شده را در زمره اولویتهایش قرار نداده است!

    قناعتی گفت: هر چند زمان زیادی تا پایان این دوره مدیریت شهری و شهرداری باقی نمانده و نمی توان انتظار تحول خاصی در شهر داشت اما امید می رود پروژه های عمرانی شهر و سایر طرح ها و برنامه ها براساس  جدول زمان بندی پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته باشد تا در سال جاری نسبت به برنامه سال 97 با مشکلات عدیده ای در شهر وبرای شهروندان مواجه نشویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار