مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ساخت مسکن متمرکز در بافت فرسوده اشتباه است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر احیا و بازآفرینی کارشناسانه مناطق دارای بافت فرسوده گفت: اجرای طرح های متمرکز مسکن گره از مشکلات این مکان ها باز نخواهد کرد.

ساخت مسکن متمرکز در بافت فرسوده اشتباه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری گلستان در گرگان اظهار داشت: اجرای طرح های مسکن متمرکز در بافت های فرسوده فقط سبب افزایش تعداد منازل شده و تاثیری بر بهبود کیفیت زندگی ساکنان آنها ندارد.
    وی افزود: در مسیر اجرای این طرح ساکنان بومی و قدیمی این مناطق مجبور به کوچ به مکان های دیگر شهر شده و مردم در اجرای سیاستی اشتباه از محله های خود بیرون رانده می شوند.
    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت مراکز بزرگ تجاری مشابه طرحی که در بافت فرسوده و قدیمی گرگان اجرا شد، سیاست اشتباهی است که باید از اجرای آن در آینده جلوگیری کرد.
    آخوندی بیان کرد: اگر بخش خصوصی می خواهد در این مناطق سرمایه گذاری کند باید منازل قدیمی را با مشارکت صاحبان آنها دوباره بسازد و در سود آن شریک شود.
    وی گفت: مبنا و هدف اصلی ما برای فعالیت در مناطق فرسوده و قدیمی، افزایش کیفیت زندگی با مشارکت ساکنان محله ها است تا در نتیجه آن از کوچ بی دلیل شهروندان و تغییر چهره مناطق دارای بافت با ارزش شهری جلوگیری شود.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر محله ای دارای امکانات و خدمات و ظاهر به روز شده ای باشد ،اما هویت و موقعیت اجتماعی مناسبی نداشته باشد فایده ای نخواهد داشت.
    آخوندی بازگشت به هویت و اصالت شهری در گرگان را ضروری دانست و گفت: توجه به این اصل مهم با اجرای طرح های هویت بخش زمینه را برای رونق صنایع مختلف مانند صنعت گردشگری فراهم خواهد کرد.

    ** برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون و گرگان - مشهد در اولویت قرار دارد
    وی به طرح های در دست اجرای این وزارتخانه برای گلستان اشاره کرد و افزود: پروژه های مهم و محوری مانند برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون و گرگان - مشهد در اولویت قرار دارد که امید می رود با اجرای کامل آن ها دگرگونی بزرگی در صنعت و اقتصاد این استان ایجاد شود.
    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون یکی از طرح های مهم و اولویت دار است که ساخت آن بزودی با اعتبار 2.1 میلیارد یورو آغاز می شود.
    آخوندی به طرح راه آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: نمی خواهم پیش از قطعی شدن قرارداد پروژه در مورد آن صحبت کنم، اما این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و امیدوارم بزودی ساخت آن آغاز شود.
    وی در پاسخ به طرح و پیشنهاد یکی از مدیران استان در مورد ساخت راه آهن گرگان - شاهرود و پیوند آن به مسیر شمال - جنوب افزود: احداث این مسیر با گذشتن از کوه های البرز بسیار دشوار و نیازمند هزینه بسیار است که توجیهی برای اجرای آن وجود ندارد.
    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برقی کردن راه آهن گرمسار - اینچه برون دغدغه فعالان اقتصادی استان را برای جابه جایی کالا به اندازه کافی رفع کرده تا دیگر نیازی به ساخت راه آهن برای پیوند به مسیر شمال - جنوب از سمت شاهرود وجود نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار