مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تایید کیفیت مصالح از دو کانال سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن

کاهش عمر سازه ها با فراورده های غیراستاندارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه سازمان ملی استاندار و مرکز تحقیقات مسکن دو مرجع رسیدگی به کیفیت مصالح ساختمانی است، گفت: عمر پایین سازه ها نتیجه استفاده از مصالح بی کیفیت است.

تایید کیفیت مصالح از دو کانال سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با انتقاد از غیراستاندارد بودن بخشی از مصالح ساختمانی تولیدی در کشور، گفت: عدم رعایت استاندارد در تولید مصالح ساختمانی به طور مستقیم با جان مردم و امنیت جامعه در ارتباط است.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در قانون مرجع اصلی رسیدگی به کیفیت و استاندارد در تولیدات سازمان ملی استاندارد به عنوان سازمان فرابخشی است، افزود: در حوزه مسکن علاوه بر سازمان استاندارد مرکز تحقیقات مسکن نیز مرجع رسیدگی به کیفیت فراورده های ساختمانی است.

    وی تعامل و هماهنگی بیشتر میان سازمان ملی استانارد و مرکز تحقیقات مسکن را لازمه تولید و عرضه مصالح ساختمانی با کیفیت خواند و تصریح کرد: متاسفانه در نتیجه ضعف این دو سازمان مسئول بخشی از مصالح تولیدی در کشور غیر استاندارد بوده که در سازه های مختلف نیز به کار گرفته می شوند.

    شورای عالی استاندارد مرجع رسیدگی به اختلاف نظرها در خصوص کیفیت تولیدات

    بت کلیا با بیان اینکه اختلاف نظرها در خصوص مرجع رسیدگی به کیفیت مصالح ساختمانی در شورای عالی استاندارد مطرح می شود، گفت: در شورای عالی استاندارد وزیر راه و شهرسازی و سازمان استاندارد حضور داشته و به طور حتم علاوه بر رفع اختلافات تصمیم گیری در خصوص کیفیت مصالح نیز صورت می گیرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در خصوص غیراستاندارد بودن مصالح ساختمانی و در پی عمر پایین سازه ها سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: ضعف در نظارت ها کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی را به نسبت مصالح تولید کشورهای پیشرفته کاهش داده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به عقیده بنده سازمان ملی استاندارد بیشترین وظیفه را در قبال کیفیت مصالح ساختمانی داشته و باید در خصوص رعایت استانداردها در مصالح وارداتی نیز نظارت دقیق داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار