مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

ساختمان پلاسکو هیچ مجوز ساخت و نقشه مصوبی ندارد

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون هیچ گونه مجوز و نقصه مصوبه‌ای برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو صادر نشده است.

ساختمان پلاسکو هیچ مجوز ساخت و نقشه مصوبی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی اعطا در تذکرات پیش از دستور هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهارداشت: ساختمان پلاسکو در حادثه‌ای تخریب شد و بنده در تذکری به این موضوع اشاره کرده‌ام که ساخت مجدد ساختمان پلاسکو تبدیل به کارنامه مدیریت شهری خواهد شد.

    وی افزود: در بعضی از فضاهای مجازی اعلام کرده بودند که در روز عید سعید فطر کلنگ آغاز ساختمان پلاسکو زده خواهد شد در صورتی که ساخت این ساختمان هیچ جواز، پروانه‌ و نقصه مصوبی ندارد و درخواستی نیز از سوی مالک برای کمیسیون ماده 5 داده نشده است.

    وی افزود: پس از حادثه پلاسکو موارد مختلفی مطرح شد و حتی مسابقه‌ای برای طراحی مجدد این ساختمان برگزار کردند.

    وی افزود: ساختمان پلاسکو جزء ساختمان‌های بلندمرتبه تهران محسوب می‌شد ولی در حال حاضر براساس طرح تفصیلی بیش از 7 طبقه و تراکم در حدود 400 درصد بیشتر داده نمی‌شود.

    اعطا افزود: باید تکلیف ضلع شمالی ساختمان پلاسکو و همچنین پارکینگ ضلع شرقی آن نیز مشخص شود.

    وی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته با اطلاع شهرداری تهران اعلام شده بود که ساخت ساختمان جدید پلاسکو آغاز می‌شود که این اقدام خلاف مصوبات و مقررات است و هرگونه عملیات اجرایی باید بعد از مجوز و پروانه باشد تا بیش از این مشکل بزرگتری ایجاد نشود و این کار با کلنگ‌زنی‌های نمایشی امکان‌پذیر نیست.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر مسیرهای قانونی را اجرایی کند. تذکر بنده این است که با توجه به اینکه جلسات کمیسیون ماده 5 به صورت مرتب و قانونی برگزار نمی‌شود هرچه سریعتر نسبت به برگزاری این جلسات اقدام شود.

    اعطا افزود: محل ساختمان پلاسکو نباید مانند گودبرداری مجاور برج میلاد رها شود و باید این موضوع هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار