مدیران خودروعصر اعتبار

آمار جدید از پرداخت تسهیلات مسکن مهر

عصر ساختمان- بانک مسکن طی دو ماه اول امسال برای بیش از ۸ هزار مسکن مهر، کارت قسط صادر کرد.

آمار جدید از پرداخت تسهیلات مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، به دنبال تاکید ویژه دولت برای تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکونی پیش بینی شده در قالب طرحمسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، مدیر عامل بانک مسکن نیز بر شتاب پرداخت تسهیلات مسکن مهر تاکید ویژه ای داشته است. از این رو قرار است تا پایان پرونده طرح مسکن مهر ، بانک مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه ­ای انجام دهد. در این میان عملکرد اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات به پرونده مسکن مهر ، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، فروش اقساطی این واحدها است. انجام به موقع عملیات فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر از آن نظر اهمیت دارد که بانک مسکن مطابق مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، با منابع حاصل از بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر، اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات به باقی مانده پروژه های مسکن مهر و همچنین تعادل بخشی به منابع و مصارف صندوق پس انداز مسکن یکم را تامین می کند. بنابراین واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت و ساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود پیش از بهره برداری از واحد مسکونی باید عملیات فروش اقساطی توسطبانک مسکن انجام شود.

    در قالب عملیات فروش اقساطی بانک مسکن، کارت قسط برای مالکان واحدها صادر می شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان (متقاضیان واجد شرایط) انجام شود.

    در این راستا تازه ترین گزارش عملکرد بانک مسکن مربوط به تعداد واحدهای فروش اقساطی شده طرح مسکن مهر (سهم الشرکه) از ابتدای سال 97 تا پایان اردیبهشت ماه نشان می دهد در این بازه زمانی تعداد 8 هزار و 685 واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده اند. در این میان بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر که در این مدت فروش اقساطی شده اند به استان تهران و معادل 2 هزار و 128 واحد مربوط می شود.

    پس از استان تهران نیز، به ترتیب استان آذربایجان شرقی با تعداد 528 واحد، استان خراسان رضوی و استان فارس هر کدام با تعداد 475 واحد و استان کردستان با 432 واحد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

    گزارش عملکرد بانک مسکن در قالب تامین مالی طرح مسکن نشان می­ دهد: برای حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی معرفی شده ، بانک مسکن براساس واحدهای معرفی شده، متعهد به پرداخت 53 هزار و 104 میلیارد و 43 میلیون تومان تسهیلات شده است که از این رقم تا پایان دومین ماه سال جاری رقمی معادل 52 هزار و 916 میلیارد و 153 میلیون تومان پرداخت شده است. از این رقم حدود 10 هزار و 500 میلیارد تومان به حدود نیم میلیون واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان تهران پرداخت شده است.

    تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکن مهر در استان خراسان رضوی نیز حدود 3 هزار و 444 میلیارد تومان، استان اصفهان حدود 3 هزار و 293 میلیارد تومان و استان فارس نیز در حدود 2 هزار 796 میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

    بانک مسکن تا کنون برای بیش از یک میلیون و 820 هزار واحد مسکونی مهر ساخته شده در کشور، کارت قسط و عملیات فروش اقساطی را انجام داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار