مدیران خودروعصر اعتبار

چرا زندگی در مناطقی از تهران محدودیت دارد

جدیدترین وضعیت خانه نیما و "چشمه علی"

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به تشریح آخرین وضعیت خانه نیما و همچنین برگشت آب به چشمه علی شهرری پرداخت و به ابعاد محدودیت زندگی در برخی از مناطق تهران نیز گریزی زد و گفت: از سازمان میراث فرهنگی در برابر برخی اتفاقات انتظار معجزه نداشته باشید.

جدیدترین وضعیت خانه نیما و "چشمه علی"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، دلاور بزرگ‌نیا با اشاره اینکه در تهران در حدود دو هزار آژانس دفاتر خدمات مسافری فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مسلما نظارت و بررسی این تعداد آژانس دفاتر خدمات مسافرتری مشکلات و سختی های خود را دارد.

    وی درباره خانه نیما نیز عنوان کرد: خوشبختانه عزم مسولان مربوطه در شهرداری به سمتی می‌رود که این خانه خریداری شود و حتی پس از سالها جایزه نیما با محوریت این خانه با کارکرد خانه اسناد پیگیری شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به جزئیات برخی دستکاریهای معماری در باغ نگارستان که در اختیار دانشگاه تهران است، از پیگیری جدی برای هرگونه تصرف و ساخت و سازهای معماری و تغییر هویت این بنا خبر داد.

    بزرگ‌نیا درباره مشکل "چشمه علی" نیز عنوان کرد: ما به نظرات کارشناسان دانشگاه تهران احترام می‌گذاریم و براساس نظر آنان منتظر می‌مانیم تا سفره‌های آب در کانال "چشمه علی" که به دلیل حفاری و اقدامات مترو قطع شده است به مرور زمان به حالت قبل خود برگردد.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران درباره برخی مشکلات میراثی از جمله تغییر کاربری بناهای ارزشمند قدیمی ادامه داد: مکانهایی که حریم مشخص شود اجازه داده نمی‌شود بنایی تغییر کاربری پیدا کند ولی در برخی موضوعات باید در میراث فرهنگی تجدید نظر شود مثلا وقتی شکایت می‌شود و قاضی برخلاف نظر میراثی حکم می‌دهد بنده به عنوان مدیر میراث فرهنگی نمی‌توانم به حکم قاضی بی توجه باشم.

    بزرگ نیا تصریح کرد: از طرفی هم مردمی که در مناطقی از جمله منطقه 12 تهران می‌خواهند زندگی کنند باید برخی محدودیت‌های میراثی را نیز بپذیرند به هر حال زندگی در برخی شهرها و مکانها شرایط خاص خود را دارد.

    وی درباره خانه‌های قدیمی در تهران عنوان کرد: ما باید برای هر دعوای این خانه‌ها باید وکیل داشته باشیم، حال اگر در دادگاه مستندات ما قوی نباشد ما چاره ای جز پذیرفتن حکم قاضی نداریم، وی اگر مسیرهای مجدد بررسی داشته باشد ما پیگیری خواهیم کرد ولی از ما انتظار معجزه نداشته باشید ولی رسانه‌های می‌توانند انتظارات از قوه قضاییه، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی مطالبه کنند تا افراد به جاری تخریب خانه‌های قدیمی آنها را به عنوان یک ارزش افزوده حفظ کنند و باید رسانه‌های به نهادها ایده بدهند.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از پیگیری محل‌های اقامت در شهرری پرداخت و درباره وضعیت آژانس‌های دفاتر خدمات مسافری گفت: ما تقویت نظارتی این دفاتر را در برنامه‌های خود داریم و با دفاتری که نیز تخلف کردند برخورد شده است ولی بررسی برخی تخلفات مانند تخلفات سفرهای جام جهانی روسیه منتظر پایان این رویداد هستیم تا در صورت شکایت به آن بپردازیم البته برخی تخلفات در حوزه فعالیت و نظارتی میراث فرهنگی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار