مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه:

۴۹۸ واحد مسکن مددجویی تحویل زلزله زدگان می شود

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، از واگذاری ۴۹۸ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان به زلزله زدگان با حضور پرویز فتاح رییس کمیته امداد خبر داد.

۴۹۸ واحد مسکن مددجویی تحویل زلزله زدگان می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسین خدرویسی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: رئیس کمیته امداد کشور روزهای 30 و 31 خرداد به کرمانشاه سفر می کند و در شهرستان های مختلف استان بخصوص مناطق زلزله زده حضور می یابد.
    وی ادامه داد: فتاح در روز نخست سفر خود (چهارشنبه 30 خرداد) ابتدا در جلسه شورای اداری استان حضور یافته و سپس با سفر به شهرستان سنقر و کلیایی به وضعیت مددجویان این منطقه رسیدگی خواهد کرد.
    خدرویسی افزود: رئیس کمیته امداد کشور، عصر روز چهارشنبه نیز دیداری با مدیران و مسئولان کمیته امداد استان خواهد داشت و به تشریح برنامه های سازمان در سال جاری می پردازد.
    مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه فتاح در روز دوم سفر خود (پنجشنبه 31 خرداد) عازم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ثلاث و باباجانی و جوانرود می شود، مهمترین برنامه این روز را افتتاح 498 واحد مددجویی روستایی عنوان کرد.
    وی با یادآوری اینکه 221 واحد از این تعداد در روستاهای سرپل ذهاب، 115 واحد در ثلاث باباجانی، 50 واحد در گیلانغرب، 45 واحد در جوانرود، 20 واحد در دالاهو، 15 واحد در اسلام آبادغرب، 15 واحد در گهواره، 15 واحد در دالاهو و 2 واحد در پاوه قرار دارد، گفت: یک تخته فرش و در صورت نیاز یخچال نیز از سوی کمیته امداد به ساکنان این واحدها اهدا خواهد شد.
    خدرویسی همچنین با اشاره به اینکه در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته، پنج هزار و 329 واحد متعلق به مددجویان کمیته امداد تخریب شد، یادآوری کرد: تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم بست که کار بازسازی همه این واحدها تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
    مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون عملیات بازسازی سه هزار و 22 واحد آغاز شده و به طور میانگین ماهانه بیش از 200 واحد آماده بهره برداری می شود، از ساخت مجدد 455 واحد دامی، متعلق به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان در مناطق زلزله زده نیز خبر داد.
    وی گفت: یکی دیگر از اقدام های صورت گرفته برای بهبود شرایط مددجویان کمیته امداد کرمانشاه در مناطق زلزله زده، پرداخت کمک های بلاعوض به آن ها علاوه بر مبلغ تعیین شده از سوی دولت بود به گونه ای که مددجویان شهری 150 میلیون ریال و مددجویان روستایی نیز 120 میلیون ریال دریافت کردند.
    خدرویسی، همچنین از تعامل بسیار خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مددجویان کمیته امداد در جریان حادثه زلزله و تلاش برای تسهیل کار آن ها قدردانی کرد.

    ** برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان
    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اقدام های صورت گرفته طی ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها جمع آوری کمک برای اطعام نیازمندان و مددجویان بود که در این راستا 42 میلیارد ریال جمع آوری شد.
    وی همچنین از جمع آوری 43 میلیارد ریال زکات فطریه در 2 هزار و 63 پایگاه کمیته امداد خبر داد و گفت: فطریه های جمع آوری شده در روستاها صرفا در همان روستا براساس تشخیص روحانی و مسئولان روستا و در شهرها نیز هر کدام در محله های خود بر اساس تشخیص امام جماعت و اعضای هیات امنای مساجد مصرف می شود و کمیته امداد در این راستا هیچ نقشی ندارد.
    خدرویسی افزود: با وجود جوسازی های صورت گرفته از سوی رسانه های بیگانه، امسال در بحث کمک به اطعام نیازمندان و فطریه ها رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبل داشتیم.
    مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در ادامه از جذب 2 هزار و 335 حامی جدید برای ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین نیز خبر داد و گفت: هم اکنون هفت هزار و 500 یتیم و فرزند مشمول طرح محسنین از حمایت های مستقیم بیش از 25 هزار حامی برخوردار هستند.
    وی تصریح کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین شامل افرادی می شوند که سرپرست آن ها از کار افتاده باشد و توان تامین هزینه های زندگی را ندارد.
    خدرویسی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه قرار دارند، جمعیت برخوردار از مجموعه حمایت های این نهاد در استان را 200 هزار نفر عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار